Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Wicedyrektor Deloitte: Supermarkety będą musiały trzymać niskie ceny

  • Autor: www.portalspozywczy.pl, Paulina Bełżecka
  • Data: 20-01-2012, 16:17
Wicedyrektor Deloitte: Supermarkety będą musiały trzymać niskie ceny
Krzysztof Rudnik, wicedyrektor w dziale fuzji i przejęć firmy Deloitte, fot. Piotr Waniorek, zelaznastudio.pl

Sklepy dyskontowe i supermarkety mogą istnieć nawet w bliskiej odległości. Formaty te różnią się między sobą asortymentem, dlatego klienci będą przychodzić do każdego ze sklepu po inną część koszyka zakupów - uważa Krzysztof Rudnik, wicedyrektor w dziale fuzji i przejęć firmy Deloitte.

Przyznaje on, że widoczna jest konkurencja pomiędzy sklepami dyskontowymi i supermarketami. - Taka walka rzeczywiście trwa. W ściśle zabudowanych osiedlach pewnie wygrają supermarkety, natomiast im dalej od centrum, tym wynik może przechylać się na korzyść dyskontów - mówi Krzysztof Rudnik w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl.

Jednak, jak uważa, jeden i drugi format mogą koegzystować w bliskiej odległości. - Można założyć że i tu i tu będą przychodzili ludzie. Siłą supermarketu jest to, że jest blisko i ma większy wybór produktów. Jednakże, konsumenci mogą zacząć kompletować część koszyka zakupów w Biedronce czy Lidlu a część w osiedlowym supermarkecie jeśli będą w bliskiej odległości - mówi ekspert.

I dodaje, że w tej sytuacji supermarkety będą musiały trzymać niskie ceny przynajmniej na te produkty, które pokrywają się z dyskontami, co ma pozytywny efekt dla konsumentów.

Krzysztof Rudnik zgadza się z opinią, że oba formaty zbliżają się do siebie. - Jeśli porówna się, co było w dyskoncie 5 lat temu i teraz, to widać, że już teraz w większości dyskontów oprócz private labels można zawsze kupić lidera półkowego - mówi. Zaznacza przy tym, że oba formaty nadal bardzo się różnią.

- Powierzchniowo nie ma pomiędzy nimi tak dużej różnicy, jednak wyraźna różnica jest w zakresie asortymentowym. Kolejna rzecz to cena. Dyskont zaczyna od dołu, od najniższych cen, a supermarket z reguły stara się utrzymywać wyższe. Mając jednak konkurencję, musi mieć ceny na rozsądnym poziomie plus promocje na poziomie dyskontowym - wymienia wicedyrektor Deloitte.

Zauważa też, że sklepy te różnią się takim szczegółem jak parking. - Szybciej można wyobrazić sobie supermarket bez dużego parkingu, natomiast dyskont ma to do siebie, że można tam podjechać samochodem - mówi Krzysztof Rudnik.

Natomiast oba formaty starają się wykorzystywać usługi dodatkowe. - W zorganizowanych sieciach supermarketów i w dyskontach możemy spotkać dodatkowo np. kiosk, aptekę. Wszyscy próbują wykorzystać dodatkową powierzchnię w sklepie, co pozwala zoptymalizować przychody i przyciąga klientów - ocenia.

Przeczytaj także: Biedronka będzie supermarketem. Czy Piotr i Paweł, Stokrotka i Polomarket powinny się bać?

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Dynia 22-01-2012, 14:33:
Ale "Fachowiec" odkrył Amerykę...

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 045) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH