Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Wiceprezes ABR Sesta: Hipermarkety nie powiedziały jeszcze ostatniego słowa

  • Autor: portalspozywczy.pl, ŁS, PB
  • Data: 24-11-2015, 13:47
Wiceprezes ABR Sesta: Hipermarkety nie powiedziały jeszcze ostatniego słowa
Marcin Dobek, wiceprezes ABR Sesta. Fot. Paweł Pawłowski, zelaznastudio.pl

Spadki obrotów w hipermarketach wynikają ze spadającej satysfakcji klientów, a ta z kolei z braku wyróżników, czy nie najlepszej obsługi. Jednak malejąca sprzedaż nie oznacza końca tego formatu. Hipermarkety nie powiedziały jeszcze ostatniego słowa – uważa Marcin Dobek, wiceprezes ABR Sesta. I podaje przykłady rozwiązań, które mogą wprowadzać hipermarkety w najbliższym czasie.

Marcin Dobek przypomina, że hipermarkety są w Polsce od 20 lat, a w Europie od 50 lat i przez te lata koncept się sprawdzał. Dodatkowo cały czas są otwierane nowe placówki, choć w wolniejszym tempie niż kiedyś.

- Nie można zapomnieć, że kanał ten w Europie reprezentuje ponad 20 proc. obrotów (podobnie w Polsce) i za 10 lat na pewno będzie istniał – mówi. Jego zdaniem, powrót na ścieżkę wzrostu wymaga wielu zmian, głównie w zakresie zwiększenia satysfakcji klientów z zakupów. - Klient musi się w sklepie czuć dobrze. Należy zwrócić uwagę, że format dużych sklepów cały czas się sprawdza w przypadku innych sektorów, np. w sklepach sportowych (Decathlon), czy budowlanych (Leroy Merlin,  Castorama, itp.). Spadki dotyczą jednak hipermarketów – zauważa Marcin Dobek.

Zastanawia się, z czego wynikają spadki obrotów w hipermarketach. - Hipermarkety przestały się wyróżniać, ceny są podobne jak w innych formatach, co prawda jest większy wybór produktów , ale przecież dyskonty i supermarkety bardzo poszerzyły asortyment. Klienci przerzucili się na dyskonty, supermarkety, jak również na sklepy internetowe - tłumaczy.

Jednym słowem, mniejsze obroty to efekt spadku satysfakcji klientów. W odpowiedzi na tę sytuację sieci skupiły się na szukaniu efektywności kosztów. To nie tylko nie pomogło, ale wręcz pogorszyło sytuację.

- W hipermarketach drastycznie spadła liczba pracowników na halę. Rozpoczęła się spirala cięcia kosztów, która nie gwarantuje powrotu klienta do sklepów. Należy też zwrócić uwagę że w przeciwieństwie do innych formatów żadna z sieci hipermarketów nie przeprowadziła w Polsce akcji wizerunkowej, a takie odbywały się zarówno w dyskontach jak i sklepach budowlanych – zauważa wiceprezes ABR Sesta.

Mimo to, hipermarkety mają wciąż szansę zadbać o lepszą przyszłość. - Na pewno nie powiedziały jeszcze ostatniego słowa. Jednak muszą więcej analizować zachowania konsumentów i inwestować w podniesienie poziomu satysfakcji klientów – podkreśla.

Wymienia kilka rozwiązań, których możemy spodziewać się w najbliższym czasie w hipermarketach. Jednym z nich jest koncept Drive, dla konsumentów, którzy nie chcą odwiedzać sklepów.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Kowalski 24-11-2015, 15:42:
Obroty hipermarketów nie rosną bo na każdym rogu stoi Lidl lub Biedronka. To spowoduje prędzej czy później problemy u producentów bo ilość asortymentu i dostawców w tych sklepach jest ograniczona.
Z drugiej strony nic dziwnego, że hipermarkety redukują przestrzeń na artykuły przemysłowe bo polskie regulacje (krótki termin płatności jak i zakaz stosowania innych opłat jak tylko marża) do takiego handlu zniechęcają.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 973) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH