Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Wiceprezes ABR Sesta: Hipermarkety nie powiedziały jeszcze ostatniego słowa

  • Autor: portalspozywczy.pl, ŁS, PB
  • Data: 24-11-2015, 13:47
Wiceprezes ABR Sesta: Hipermarkety nie powiedziały jeszcze ostatniego słowa
Marcin Dobek, wiceprezes ABR Sesta. Fot. Paweł Pawłowski, zelaznastudio.pl

Spadki obrotów w hipermarketach wynikają ze spadającej satysfakcji klientów, a ta z kolei z braku wyróżników, czy nie najlepszej obsługi. Jednak malejąca sprzedaż nie oznacza końca tego formatu. Hipermarkety nie powiedziały jeszcze ostatniego słowa – uważa Marcin Dobek, wiceprezes ABR Sesta. I podaje przykłady rozwiązań, które mogą wprowadzać hipermarkety w najbliższym czasie.

Marcin Dobek przypomina, że hipermarkety są w Polsce od 20 lat, a w Europie od 50 lat i przez te lata koncept się sprawdzał. Dodatkowo cały czas są otwierane nowe placówki, choć w wolniejszym tempie niż kiedyś.

- Nie można zapomnieć, że kanał ten w Europie reprezentuje ponad 20 proc. obrotów (podobnie w Polsce) i za 10 lat na pewno będzie istniał – mówi. Jego zdaniem, powrót na ścieżkę wzrostu wymaga wielu zmian, głównie w zakresie zwiększenia satysfakcji klientów z zakupów. - Klient musi się w sklepie czuć dobrze. Należy zwrócić uwagę, że format dużych sklepów cały czas się sprawdza w przypadku innych sektorów, np. w sklepach sportowych (Decathlon), czy budowlanych (Leroy Merlin,  Castorama, itp.). Spadki dotyczą jednak hipermarketów – zauważa Marcin Dobek.

Zastanawia się, z czego wynikają spadki obrotów w hipermarketach. - Hipermarkety przestały się wyróżniać, ceny są podobne jak w innych formatach, co prawda jest większy wybór produktów , ale przecież dyskonty i supermarkety bardzo poszerzyły asortyment. Klienci przerzucili się na dyskonty, supermarkety, jak również na sklepy internetowe - tłumaczy.

Jednym słowem, mniejsze obroty to efekt spadku satysfakcji klientów. W odpowiedzi na tę sytuację sieci skupiły się na szukaniu efektywności kosztów. To nie tylko nie pomogło, ale wręcz pogorszyło sytuację.

- W hipermarketach drastycznie spadła liczba pracowników na halę. Rozpoczęła się spirala cięcia kosztów, która nie gwarantuje powrotu klienta do sklepów. Należy też zwrócić uwagę że w przeciwieństwie do innych formatów żadna z sieci hipermarketów nie przeprowadziła w Polsce akcji wizerunkowej, a takie odbywały się zarówno w dyskontach jak i sklepach budowlanych – zauważa wiceprezes ABR Sesta.

Mimo to, hipermarkety mają wciąż szansę zadbać o lepszą przyszłość. - Na pewno nie powiedziały jeszcze ostatniego słowa. Jednak muszą więcej analizować zachowania konsumentów i inwestować w podniesienie poziomu satysfakcji klientów – podkreśla.

Wymienia kilka rozwiązań, których możemy spodziewać się w najbliższym czasie w hipermarketach. Jednym z nich jest koncept Drive, dla konsumentów, którzy nie chcą odwiedzać sklepów.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Kowalski 24-11-2015, 15:42:
Obroty hipermarketów nie rosną bo na każdym rogu stoi Lidl lub Biedronka. To spowoduje prędzej czy później problemy u producentów bo ilość asortymentu i dostawców w tych sklepach jest ograniczona.
Z drugiej strony nic dziwnego, że hipermarkety redukują przestrzeń na artykuły przemysłowe bo polskie regulacje (krótki termin płatności jak i zakaz stosowania innych opłat jak tylko marża) do takiego handlu zniechęcają.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (18 070) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH