Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Wiceprezes Aromat Snack: Koncepcja marek wspólnych to utopia

"Koncepcja marek wspólnych to w mojej ocenie utopia i powrót do podejścia socjalistycznego, gdzie dostawcami usług i produktów byli monopoliści, a klienci mieli do wyboru po jednym produkcie z każdej kategorii - powiedziała serwisowi portalspożywczy.pl Wioleta Borkowska, wiceprezes Zarządu Aromat Snack Sp. z o.o.

Wiceprezes Aromat Snack: Koncepcja marek wspólnych to utopia
Wioleta Borkowska, wiceprezes Zarządu Aromat Snack Sp. z o.o.

Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
Data: 21-01-2011, 13:45

Podkreśla, że klient potrzebuje różnorodności, możliwości wyboru. - Z perspektywy wolnego rynku do rozwoju handlu niezbędna jest konkurencja między producentami, którzy mogą proponować swoje marki, z różnym opakowaniem, jakością, ceną, czy warunkami sprzedaży - mówi Wioleta Borkowska. 

Rynek, czyli właśnie klient, weryfikuje, co powinno być produkowane i co się sprzeda. Pytam, jak to miałoby się odbywać, gdyby wszyscy produkowali to samo? Jak należałoby wprowadzać ulepszenia np. receptur, gdyby nie wszystkie podmioty godziły się na koszty tych zmian? Czy przez kilka lat produkt nie ulegałby zmianom i konsument mógł kupić tylko jogurty o smaku wiśniowym, bo nie wszyscy zgodziliby się na kolejne smaki? Doszłoby pewnie do sytuacji, że konsument szukałby w sklepach Masła Podlaskiego wyprodukowanego np. przez firmę Xmleko, a nie Ymleko, bo różniłyby się smakiem. Przecież nawet hamburger od McDonald's w USA smakuje inaczej, niż w Polsce. 

- Oczywiście produkowanie pod marką własną nie jest najszczęśliwszym rozwiązaniem dla producenta, bo rzeczywiście jest on niejako uzależniony od zleceniodawcy. Ale zastąpienie marek własnych, marką wspólną zupełnie nie rozwiąże problemu. Remedium na wszystkie problemy związane z produkcją pod marką własną, jest znowu rynek, czyli zachowanie klienta. Póki co Polska nie jest jeszcze rynkiem na tyle zamożnym, aby klient kupował tylko produkty markowe, brandy. Cały czas kluczowy wpływ na decyzje zakupowe ma cena towaru. Jeżeli Polacy będą mieli pieniądze na marki producentów, będą zawsze wybierać te produkty, co do których będą mieli 100 proc. pewność, że zastaną w opakowaniu to, czego się spodziewają. Na zachodzie popularność marek własnych jest dużo mniejsza niż w Polsce i miejmy nadzieję, że za kilka lat u nas będzie podobnie - mówi wiceprezes Aromat Snack.

Zdaniem Władysława Łukasika, prezesa Agencji Rynku Rolnego zamiast wchodzić w produkcję marki własnej, polskie przedsiębiorstwa powinny na przykład rozwijać marki wspólne kilku producentów. - Co stoi na przeszkodzie aby powstało np. Masło Podlaskie, robione według tych samych standardów przez kilku producentów, lub inny produkt - pyta prezes Łukasik

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Wioleta Borkowska RSS ALERT    /    Władysław Łukasik RSS ALERT    /    Aromat Snack Sp. z o.o. RSS ALERT    /    handel detaliczny RSS ALERT    /    produkty mleczarskie RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.236.190.216
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.