Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Wiceprezes Aromat Snack: Koncepcja marek wspólnych to utopia

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 21-01-2011, 13:45
Wiceprezes Aromat Snack: Koncepcja marek wspólnych to utopia
Wioleta Borkowska, wiceprezes Zarządu Aromat Snack Sp. z o.o.

"Koncepcja marek wspólnych to w mojej ocenie utopia i powrót do podejścia socjalistycznego, gdzie dostawcami usług i produktów byli monopoliści, a klienci mieli do wyboru po jednym produkcie z każdej kategorii - powiedziała serwisowi portalspożywczy.pl Wioleta Borkowska, wiceprezes Zarządu Aromat Snack Sp. z o.o.

Podkreśla, że klient potrzebuje różnorodności, możliwości wyboru. - Z perspektywy wolnego rynku do rozwoju handlu niezbędna jest konkurencja między producentami, którzy mogą proponować swoje marki, z różnym opakowaniem, jakością, ceną, czy warunkami sprzedaży - mówi Wioleta Borkowska. 

Rynek, czyli właśnie klient, weryfikuje, co powinno być produkowane i co się sprzeda. Pytam, jak to miałoby się odbywać, gdyby wszyscy produkowali to samo? Jak należałoby wprowadzać ulepszenia np. receptur, gdyby nie wszystkie podmioty godziły się na koszty tych zmian? Czy przez kilka lat produkt nie ulegałby zmianom i konsument mógł kupić tylko jogurty o smaku wiśniowym, bo nie wszyscy zgodziliby się na kolejne smaki? Doszłoby pewnie do sytuacji, że konsument szukałby w sklepach Masła Podlaskiego wyprodukowanego np. przez firmę Xmleko, a nie Ymleko, bo różniłyby się smakiem. Przecież nawet hamburger od McDonald's w USA smakuje inaczej, niż w Polsce. 

- Oczywiście produkowanie pod marką własną nie jest najszczęśliwszym rozwiązaniem dla producenta, bo rzeczywiście jest on niejako uzależniony od zleceniodawcy. Ale zastąpienie marek własnych, marką wspólną zupełnie nie rozwiąże problemu. Remedium na wszystkie problemy związane z produkcją pod marką własną, jest znowu rynek, czyli zachowanie klienta. Póki co Polska nie jest jeszcze rynkiem na tyle zamożnym, aby klient kupował tylko produkty markowe, brandy. Cały czas kluczowy wpływ na decyzje zakupowe ma cena towaru. Jeżeli Polacy będą mieli pieniądze na marki producentów, będą zawsze wybierać te produkty, co do których będą mieli 100 proc. pewność, że zastaną w opakowaniu to, czego się spodziewają. Na zachodzie popularność marek własnych jest dużo mniejsza niż w Polsce i miejmy nadzieję, że za kilka lat u nas będzie podobnie - mówi wiceprezes Aromat Snack.

Zdaniem Władysława Łukasika, prezesa Agencji Rynku Rolnego zamiast wchodzić w produkcję marki własnej, polskie przedsiębiorstwa powinny na przykład rozwijać marki wspólne kilku producentów. - Co stoi na przeszkodzie aby powstało np. Masło Podlaskie, robione według tych samych standardów przez kilku producentów, lub inny produkt - pyta prezes Łukasik

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 689) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH