Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Wiceprezes Carrefour: Rynek centrów handlowych w Polsce jest wciąż dynamiczny

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 10-12-2013, 14:05
Wiceprezes Carrefour: Rynek centrów handlowych w Polsce jest wciąż dynamiczny
Ronan Martin, wiceprezes Carrefour Polska fot. Carrefour Polska

Rynek centrów handlowych w Polsce jest wciąż dynamiczny i nadal nisko nasycony w porównaniu z rynkami Europy zachodniej. Z drugiej strony jednak siła nabywcza Polaków jest stosunkowo niska - mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Ronan Martin, wiceprezes Carrefour Polska.

- Rynek centrów handlowych w Polsce jest nadal dość dynamiczny. Z jednej strony w porównaniu z rynkiem Europy Zachodniej pozostaje nadal nisko nasycony, z drugiej zaś strony, o czym warto pamiętać, siła nabywcza większości Polaków jest stosunkowo niska - mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Ronan Martin.

- Dodatkowo zachowania konsumenckie takie jak skłonność do robienia częstych zakupów produktów nie będących pierwszą potrzebą jest różny w zależności od regionu - dodaje.

Podkreśla, że w czasach spowolnienia gospodarczego Polacy przede wszystkim kupują żywność.

- W czasach spowolnienia gospodarczego na pierwszy plan wysuwają się zakupy związane z żywnością, stąd operatorzy spożywczy generują lepsze wyniki finansowe, niż przedstawiciele pozostałych branż - mówi Ronan Martin.

- To wszystko bezpośrednio przekłada się na słabsze funkcjonowanie centrów handlowych, w których oferta poza spożywcza (moda, akcesoria, RTV, gastronomia) może stanowić do 80 proc. powierzchni - dodaje.

Dlatego obecnie nie jest dobry czas na budowanie nowych centrów handlowych.

- W obecnej chwili można więc raczej przychylić się do tezy, że jest to czas na remodeling i rekomercjalizację obecnych już centrów handlowych niż na budowanie nowych obiektów. Starsze centra handlowe mają nie tylko bardzo dobre lokalizacje, ale również lojalną grupę klientów - mówi Martin.

Carrefour Polska należy w 100 proc. do francuskiej Grupy Carrefour. W 1997 roku w Łodzi otwarto pierwszą placówkę Carrefour w naszym kraju.

Od tego czasu Carrefour Polska dynamicznie rozwija się we wszystkich formatach. Dziś pod szyldem Carrefour działa w Polsce blisko 600 placówek: hiper- i supermarkety, sklepy franczyzowe Carrefour Express w dwóch formatach: mini-market i convenience.

W portfelu Carrefour znajduje się także 20 centrów handlowych skupionych w dużych i średnich miastach. Firma jest także jednym z liderów na rynku przymarketowych stacji paliw.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 809) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.