Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Wiceprezes Carrefoura: Trend prozdrowotny napędza działania detalistów i producentów żywności

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 18-05-2018, 11:46
Wiceprezes Carrefoura: Trend prozdrowotny napędza działania detalistów i producentów żywności
Robert Noceń, sekretarz generalny, wiceprezes zarządu Carrefour Polska. Fot. PTWP

– Wyraźnie widzimy – to już nawet nie jest trend, tylko megatrend – ukierunkowanie konsumentów na wszystko to, co kojarzy się ze zdrowiem, czyli poszukiwanie odpowiedniej jakości produktów. Moim zdaniem to jest główny trend, który napędza wszystkie dookoła – mówił Robert Noceń, sekretarz generalny, wiceprezes zarządu Carrefour Polska w trakcie debaty "Nowe trendy i nowi konsumenci na rynku spożywczym", która odbyła się podczas 10. edycji Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.

– Zmian na rynku handlu detalicznego jest cały szereg i są one naprawdę dynamiczne. Oprócz zachowań konsumenckich, oprócz rozwoju poszczególnych kategorii i nowych produktów oraz ewolucji istniejących, wyraźnie obserwujemy dążenie do tego, aby dostęp do oferty handlowej konsumentów był ciągły – 24 godz. na dobę, 365 dni w roku – mówił Robert Noceń, sekretarz generalny, wiceprezes zarządu Carrefour Polska.

– To, na co my postawiliśmy w swojej strategii, to jest tzw. omnichannel – dążymy do tego, abyśmy byli w stanie odpowiedzieć na wszelkie potrzeby konsumentów we wszystkich naszych formach sprzedaży – mówił.

Dodał, że za tym idzie też zmiana oczekiwań konsumentów. – Zupełnie inny asortyment i zupełnie inne kategorie rozwijamy w sklepach osiedlowych, które są w bardzo dynamicznym trendzie wzrostowym. Klienci cenią sobie swój czas, więc potrzebują robić zakupy blisko domu jak najszybciej. Stąd też dopasowujemy asortyment i rozwijamy te kategorie, które służą zakupom błyskawicznym typu „food to go”. Stawiamy też na mniejsze opakowania, dopasowane gabarytowo do małego formatu – mówił.

Podkreślił, że inaczej wygląda to w hipermarketach i innych sklepach większego formatu, w których cena jest cały czas bardzo istotna. – Wyraźnie widzimy – to już nawet nie jest trend, tylko megatrend – ukierunkowanie konsumentów na wszystko to, co kojarzy się ze zdrowiem, czyli poszukiwanie odpowiedniej jakości produktów. Klienci czytają etykiety, sprawdzają, jakie składy mają poszczególne produkty, więc w większych sklepach proces zakupowy jest trochę wydłużony – tłumaczył.

 – Widzimy również dużo większe zainteresowanie seniorów tym, co kupują i co konsumują. To jest dynamiczna grupa konsumentów, która bardzo się tym interesuje – dodał.

– Wychodzimy też temu naprzeciw, ponieważ wdrożyliśmy ostatnio system dodatkowych oznaczeń wartości energetycznej na produktach naszych marek własnych. To jest bardzo prosty system, nazywa się SENS. Każdy – patrząc na etykietę produktu – widzi od razu, jak często powinien taki produkt jeść, żeby rzeczywiście dbać o zbilansowaną dietę. Spotkało się to z ogromnym pozytywnym przyjęciem konsumentów – wyjaśniał wiceprezes Carrefoura.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
partner serwisu

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 220) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.