Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Wiceprezes Kolportera: Bierzemy udział w konsolidacji

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 16-11-2011, 16:03
Wiceprezes Kolportera: Bierzemy udział w konsolidacji

Ostatnio przejęliśmy firmę EMKA z Żyrardowa wyspecjalizowaną w dystrybucji artykułów tytoniowych. W tym roku dokonaliśmy też akwizycji dwóch innych firm: w styczniu Rembudu z Łodzi, a w lipcu Edmaru z Koła - stwierdza w rozmowie Sławomir Pięta, wiceprezes zarządu Kolportera, odpowiedzialny za Departament Dystrybucji FMCG.

- Rynek FMCG podlega ciągłym zmianom. Która z nich w ciągu ostatniego roku była - według Pana - najistotniejsza?

- Najbardziej zauważalna jest konsolidacja rynku, słabsi są przejmowani przez silniejszych, co może w dalszej perspektywie wpłynąć na jeszcze mniejszą liczbę operatorów detalicznych, jak i hurtowych. Kolporter również bierze udział w procesie konsolidacji. Ostatnio przejęliśmy firmę EMKA z Żyrardowa wyspecjalizowaną w dystrybucji artykułów tytoniowych. W tym roku dokonaliśmy też akwizycji dwóch innych firm: w styczniu Rembudu z Łodzi, a w lipcu Edmaru z Koła.

- A najbliższe perspektywy tego rynku?

- Będzie się coraz bardziej koncentrował, ale jednocześnie - wraz z bogaceniem się społeczeństwa - na pewno będzie się rozwijał. W jego rozwoju kluczową rolę odegra usprawnienie metod dystrybucji i magazynowania oraz tworzenie grup dystrybucyjnych. Na rynku spożywczym nadal obserwujemy nasilającą się rywalizację pomiędzy sieciami detalicznymi. Wciąż rosnąca konkurencja zmusza sieci handlowe do poszukiwania coraz tańszych dostawców, do upraszczania skomplikowanych procedur, usprawniania efektywności działania, czyli minimalizacji kosztów. To z kolei otwiera drzwi markom własnym. Duże znaczenie będzie miało zdefiniowanie konsumenta docelowego - czy będzie to konsument preferujący produkty regionalne, krajowe, z niższej półki, czy zupełnie inny klient, wybierający produkty renomowanych firm. Podobne kwestie dotyczą marek własnych. Czy ich podstawowym odbiorcą będą sklepy spożywcze, kioski, stacje benzynowe, sieci sklepów, a może podmioty, których dzisiaj nie umiemy jeszcze określić, np. sklepy internetowe? Jedno nie podlega dyskusji: to klient docelowy zadecyduje o rozwoju i kształcie rynku FMCG.

- Departament FMCG Kolportera w obecnym kształcie istnieje od początku 2011 r., można się więc pokusić o pierwsze podsumowanie. Jak Pan ocenia działalność tej części spółki Kolporter S.A.?

- Departament FMCG rozwija się zgodnie z planem i naszymi przewidywaniami. Główny nacisk położyliśmy na markę własną Dobry Wybór, co wiąże się z dwoma naszymi priorytetami: silnym rozwojem własnej sieci detalicznej oraz zapewnieniem komplementarnej oferty dla małych i średnich sklepów spożywczych. Zdajemy sobie sprawę, że im oferta bardziej rozbudowana, tym łatwiejsza możliwość dobrania asortymentu dla każdego punktu sprzedaży detalicznej i podania go w atrakcyjnej dla klienta cenie. Stąd poszerzenie naszej oferty o alkohole, które także należą do produktów FMCG - w sierpniu br. rozpoczęliśmy sprzedaż w dystrybucji bezpośredniej alkoholi wysokoprocentowych, pochodzących od producentów z krajowej i światowej czołówki. W ciągu pierwszych trzech miesięcy nawiązaliśmy współpracę z ponad 2100 kontrahentami, współpracujemy z nimi na zasadzie regularnych dostaw łączonych z innymi, już realizowanymi, zamówieniami. Projekt dotyczący dystrybucji alkoholi przebiega zgodnie z założeniami, jakie ustaliliśmy na początku drugiego półrocza. Jeśli chodzi o nasze zadania na przyszłość, to są nimi: stałe pozyskiwanie nowych punktów sprzedaży detalicznej, zwiększanie liczby indeksów dostarczanych w jednym zamówieniu oraz uczestniczenie w rozwoju sieci sprzedażowych, tych istniejących i tych dopiero powstających. Tak zwane produkty na wyłączność również znajdują się w kręgu zainteresowań naszego Departamentu, nieustannie ich szukamy i prowadzimy na ten temat rozmowy.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • M 16-11-2011, 16:06:
Cóż za ortograf w tytule!!!

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 529) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH