REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Wiceprezes Kolportera: Z optymizmem patrzymy w przyszłość

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 08-02-2016, 13:00
Wiceprezes Kolportera: Z optymizmem patrzymy w  przyszłość
Wiceprezes Kolportera zapewnia, że 2015 r. był udany dla dystrybucji prasy/ fot. Kolporter

- 2015 r. to był udany rok dla dystrybucji prasy. Powiem więcej – to był najlepszy rok od 8 lat. Wyraźnie widać stabilizację na rynku. Ogólny spadek sprzedaży wyniósł bowiem mniej niż 2 proc. Utrzymujemy też stałą liczbę odbiorców – dostarczamy prasę do ok. 27 tysięcy punktów sprzedaży - mówi Grzegorz Fibakiewicz, wiceprezes Kolportera, kierujący Departamentem Dystrybucji Prasy.

REKLAMA

- Z optymizmem patrzymy w  przyszłość. Zakładamy, że rynek będzie się zachowywał podobnie jak w 2015 r. Nie grozi mu zachwianie. Ostatnie  poważne wahnięcie miało miejsce w 2007 r. gdy po okresie boomu, mnożenia się nowych tytułów i punktów handlowych, nastąpiły spore spadki sprzedaży, budzące trwogę wydawców, dystrybutorów  i sprzedawców. Teraz tego absolutnie nie przewidujemy. To wszystkich powinno cieszyć - zapewnia wiceprezes spółki. 

Kolporter coraz częściej współpracuje z większymi czy z mniejszymi sieciami handlowymi.

- Wspólnie ustalamy ofertę tytułową, ekspozycję, planogramy i dobór produktów dostosowany do możliwości sprzedażowej danej sieci. Bywa, że jedno czasopismo ukazuje się co tydzień czy co miesiąc w różnych nakładach, w zależności od dodatków, i musimy to uwzględniać. Ta spora zmienność powoduje też większe wyzwania, jeśli chodzi o naszą politykę nadziałową. Ważne staje się właściwe gospodarowanie rezerwą magazynową. Często jest tak, że w pierwszym dniu nie dostarczamy od razu do punktów sprzedaży całego nakładu, tylko pozostawiamy pewną jego część w naszych magazynach. Jeśli w którymś punkcie określony tytuł się świetnie sprzedaje i zaczyna go brakować, od razu reagujemy i uzupełniamy braki egzemplarzami z magazynów. Pozwala to optymalizować samą sprzedaż, jak i poziom zwrotów istotny dla wydawców - dodaje Grzegorz Fibakiewicz.

W których kanałach handlowych prasa sprzedaje się najlepiej?

- Przede wszystkim w sieciach i punktach handlowych, które specjalizują się sprzedaży prasy, czyli w salonach prasowych i punktach typu convenience, w których można kupić prasę. Naturalnie tego typu placówki także się zmieniają, nie oferują wyłącznie gazet, jednak tam właśnie jest najszersza ekspozycja i oferta tytułowa. Tam też jest właściwie przygotowany do sprzedaży prasy personel, który może na bieżąco poświęcać uwagę ekspozycji, a nawet doradzać klientowi w wyborze tytułów. To najlepszy i umacniający się kanał sprzedaży. Dużą rolę odgrywają zorganizowane sieci handlowe, podobnie jak kioski, pod warunkiem, że mają świetną lokalizację. Bardzo dobrym kanałem sprzedaży, zwłaszcza dla niektórych segmentów prasowych, są stacje benzynowe, szczególnie w okresach sezonowych - dodaje.

Kolporter jest największym dystrybutorem prasy w Polsce. Kolporter zarządza siecią ponad 1000 Saloników Prasowych i salonów Top-Press. Spółka zatrudnia w całym kraju ponad tysiąc osób. 

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (30 103) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 735 056)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH