Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Wiceprezes Kolportera: Za rozwojem marek własnych przemawia symbioza pomiędzy producentem a dystrybutorem

  • Autor: ŁR, portalspozywczy.pl
  • Data: 16-11-2011, 16:09
Wiceprezes Kolportera: Za rozwojem marek własnych przemawia symbioza pomiędzy producentem a dystrybutorem
Sławomir Pięta, wiceprezes spółki Kolporter

Właściwie wszystkie mniejsze i większe sieci wprowadzają marki własne i jest to tendencja obserwowana nie tylko w Polsce, na przykład w Szwajcarii stanowią one 60 proc. koszyka zakupowego. Zauważalny jest ponadto nowy trend - powstawanie marek własnych premium, czyli produktów o wyjątkowej jakości, co jeszcze dwa, trzy lata temu wydawało się niemożliwe - mówi Sławomir Pięta, wiceprezes Kolportera, odpowiedzialny za Departament Dystrybucji FMCG.

- Czy można już powiedzieć, że marki własne zaczynają dominować na polskim rynku FMCG?

- Jeszcze nie, ale mają coraz mocniejszą pozycję. Właściwie wszystkie mniejsze i większe sieci wprowadzają marki własne i jest to tendencja obserwowana nie tylko w Polsce, na przykład w Szwajcarii stanowią one 60 proc. koszyka zakupowego. Zauważalny jest ponadto nowy trend - powstawanie marek własnych premium, czyli produktów o wyjątkowej jakości, co jeszcze dwa, trzy lata temu wydawało się niemożliwe. My również w przyszłym roku będziemy chcieli bardzo mocno wpisać się w ten proces. Za rozwojem marek własnych przemawia naturalna symbioza pomiędzy producentem a dystrybutorem. Pierwsi posiadają nowoczesny park maszynowy, drudzy - sprawne działy sprzedaży, co sprawia, że koszty rozkładają się we właściwy sposób, a przekłada się to na korzystną dla konsumenta cenę. Pomysły na nowe produkty są praktycznie ograniczone tylko ilością grup asortymentowych występujących w handlu oraz potrzebami i oczekiwaniami konsumenta.

- Jakie rodzaje sklepów są najbardziej efektywne dla sprzedaży towarów FMCG? Jak obecnie wygląda relacja między nowoczesnym i tradycyjnym kanałem sprzedaży?

- Coraz większe znaczenie mają dyskonty oraz sklepy typu convenience i właśnie w tym drugim kanale chcemy osiągnąć pozycję lidera rynkowego.
Sklepy dyskontowe idealnie wpasowały się w polski portfel zakupowy i rosną bardzo dynamicznie. Jako jedyny segment detaliczny wykazały dwucyfrowy przyrost. Handel hurtowy również spróbował zabezpieczyć sobie miejsce w tym malejącym rynku budując sieci sklepów - własnych lub franczyzowych. Rynek osiągnął pewną stabilizację. Co istotne, w zasadzie nie powiększa się rozbieżność pomiędzy kanałem nowoczesnym i tradycyjnym.

- A jak jest w przypadku Kolportera? Czy sieć saloników prasowych jest podstawowym kanałem sprzedaży FMCG?

- W tej chwili to jeden z wielu kanałów sprzedaży. Zarazem sieć saloników jest dla nas pewnym i przewidywalnym sposobem dystrybucji części towarów, a także barometrem pokazującym, co dzieje się na rynku detalicznym, czego wymaga i oczekuje konsument. Jest płaszczyzną, na której obserwujemy działania producentów służące pozyskaniu nabywców, jak również reakcje tych drugich. Możemy więc błyskawicznie reagować.

- Które kategorie wśród produktów FMCG są wiodącymi?

- W przypadku Kolportera, wśród dystrybuowanych i sprzedawanych przez naszą spółkę produktów, do wiodących należą papierosy, karty prepaid (również w wersji elektronicznej), słodycze, impulsowe artykuły przemysłowe, takie jak baterie i prezerwatywy, oraz alkohole wysokoprocentowe.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 408) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH