Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Piotr i Paweł w 2015 r. otworzy blisko 30 sklepów

  • Autor: portalspozywczy.pl/KPMG
  • Data: 06-07-2015, 13:46
Wiceprezes Piotra i Pawła opowiada o wyzwaniach stojących przed siecią
Robert Krzak, wiceprezes sieci Piotr i Paweł; fot. PTWP

Sieć Piotr i Paweł w roku 2015 powiększy się o blisko 30 sklepów, zarówno własnych, jak i franczyzowych. Te drugie otwierane będą głównie w mniejszych miejscowościach i często z nieco mniejszymi niż dotychczas powierzchniami handlowymi. Piotr i Paweł pozostanie jednak przy swojej specjalizacji w segmencie supermarketów - tłumaczy Robert Krzak, wiceprezes Piotra i Pawła w komentarzu do raportu KPMG "Na rozdrożu. Wyzwania i priorytety sieci spożywczych w Polsce".

- Kluczowym wyznacznikiem rozwoju naszej sieci będzie zbliżenie się do klienta, dlatego w stosunku do przeszłości znacznie mniej nowych lokalizacji będzie otwieranych w centrach handlowych na rzecz lokalizacji o łatwiejszym, bardziej bezpośrednim dostępie, bliższych miejscom, w których mieszkają nasi konsumenci - podkreśla Krzak.

Wiceprezes Piotra i Pawła przypomina, że wyzwania w rozwoju sieci detalicznej wiążą się jednak nie tylko z pozyskiwaniem atrakcyjnych lokalizacji. Przykładowo, wyzwaniem dla Piotra i Pawła jest przyjmowanie we franczyzę sklepów już istniejących na rynku. Okazuje się to dużo trudniejsze, niż otwieranie sklepów własnych lub w modelu franczyzy pracowniczej.

- Wynika to z faktu, że większość franczyz w Polsce należy do grup dystrybucyjnych, gdzie operator franczyzy jest po prostu dostawcą. Nasza koncepcja franczyzy jest zupełnie inna – my oferujemy przede wszystkim model sklepu wynikający z potrzeb klientów oraz dostawy do sklepów. Dlatego przyjmując istniejący sklep do sieci musimy borykać się ze zmianą sposobu myślenia franczyzobiorców o biznesie detalicznym – z koncentracji na jak najtańszych zakupach w kierunku koncentracji na oczekiwaniach klienta - argumentuje Robert Krzak.

Wiceszef sieci tłumaczy, że dla Piotra i Pawła bardzo ważne jest, aby z punktu widzenia doświadczenia klienta nie było istotnych różnic między sklepem własnym, a franczyzowymi. Doświadczenie zakupowe klientów sieci ma bowiem być głównym elementem budowy marki detalicznej (retail branding), pozwalającej odróżnić się pozytywnie od konkurencji.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 785) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 330)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH