Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Wiceprezes Refresco: Dzięki polskim sieciom i hurtowniom udział marki własnej w rynku wzrośnie do 25 proc.

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 20-05-2009, 08:57
Wiceprezes Refresco: Dzięki polskim sieciom i hurtowniom udział marki własnej w rynku wzrośnie do 25 proc.

Polskie hurtowe zdecydowały się poczynić pierwsze kroki w segmencie marek własnych. Jeszcze 2-3 lata temu było to nie do pomyślenia. Dzięki temu w ciągu 3 lat udział marki własnej na polskim rynku będzie oscylował w granicach 25 proc. - mówi Jacek Migrała, wiceprezes spółki Refresco Polska.

Jak jest dwu-trzy letnia perspektywa rozwoju rynku marki własnej w Polsce?

Polski rynek marki własnej miał kilkuletnie opóźnienie do handlu międzynarodowego, chociaż trzeba zaznaczyć, że ta różnica została zniwelowana.

Katalizatorem rozwoju marki własnej w najbliższych miesiącach będzie trudna sytuacja gospodarcza i przewidywane problemy ze zbytem produktów markowych.

Niezwykle istotnym czynnikiem rozwoju rynku private label w Polsce jest wchodzenie w soki i napoje pod marką własną polskich sieci handlowych, czyli organizacji handlowych, które dotąd się w tym nie specjalizowały. Są to przykładowo sieci supermarketów, które do tej pory były zdominowane przez produkty markowe, a w istotny sposób zwiększyły zainteresowanie marką własną. Nie chce przez to powiedzieć, że zaczęły kopiować drogę obraną przez dyskonty, ale pewne wzorce są przejmowane i to pod koniec 2008 r. było widoczne bardzo mocno.

Najważniejsze w tym jest to, że polskie organizacje handlowe, a także organizacje handlu hurtowego zdecydowały się poczynić pierwsze kroki w segmencie marek własnych. Jeszcze dwa-trzy lata temu było to nie do pomyślenia. Tak że nie tylko dyskonty, nie tylko międzynawowe sieci handlowe, ale też najwięksi polscy detaliści i hurtownicy o zasięgu ogólnopolskim, decydują się na markę własną. To nie są już tylko plany, ale fakty.

Uważam, że jeżeli ta tendencja, z którą mamy do czynienia, czyli zainteresowanie się marką własną polskich organizacji handlu hurtowego i detalicznego, będzie postępowała tak jak do tej pory, to sądzę, że w ciągu trzech lat udział marki własnej będzie oscylował w granicach 25 proc. rynku.

Paradoksalnie rozwój nie będzie tak bardzo zależał od handlu międzynarodowego, tylko od tej części ryku, która dotąd była niezagospodarowana. Tutaj jest właśnie ogromny potencjał do rozwoju marki własnej. Jest wiele lokalnych sieci, które częściowo są połączone z hurtem. Tutaj powinien postępować rozwój ekstensywny. W sieciach może następować rozwój intensywny, czyli zróżnicowanie oferty, kolejne poziomy cenowe, innowacje produktowe itd.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 444) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH