Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Wiceprezes Refresco: Polskie sieci coraz lepiej przygotowane do negocjacji ws. kontraktów na produkcję marki własnej

  • Autor: Adam Domagała, Łukasz Stępniak, portalspożywczy.pl
  • Data: 01-06-2009, 11:09
Wiceprezes Refresco: Polskie sieci coraz lepiej przygotowane do negocjacji ws. kontraktów na produkcję marki własnej

Widać wyraźnie, że handel przewiduje, iż część klientów kupujących dotąd produkty premium będzie chciała zejść półkę niżej. Bardzo często spotykamy się z zapytaniami czy np. mamy w ofercie produkt porównywalny jakościowo ze znanymi markami, produktami Premium mówi Jacek Migrała, wiceprezes spółki Refresco Polska.

Czego oczekują od producenta napojów pod marka własną polskie sieci handlowe? Chcą najtańszego produktu, czy zależy im już na jakości?

Nie spotyka się już ze strony handlu zapytań w stylu: Co macie najtańszego, jak to było w przeszłości, tylko są zapytania pakietowe. W ramach takiego pakietu znajduje się dolna półka (ekonomiczna), ale ze sprecyzowanymi wymaganiami jakościowymi i cenowymi oraz produkty "premium", czyli mające stanowić alternatywę dla produktów markowych klasy A.

Widać wyraźnie, że handel przewiduje, iż część klientów kupujących dotąd produkty premium będzie chciała zejść półkę niżej. Bardzo często spotykamy się z zapytaniami czy np. mamy w ofercie produkt porównywalny jakościowo ze znanymi markami, produktami premium.

W wyniku tego, w obrębie marki własnej sieci zaczynają budować zróżnicowane półki. Dawno porzucono model - najtańszy produkt to marka własna. Obecnie dochodzi do tego, że na półce w sklepie sieciowym są przykładowo dwa napoje gazowane dość podobne do siebie, oba pod marką własną danej sieci, natomiast różniące się w istotny sposób składem i recepturą, jakością opakowania i ceną, która może dochodzić do nawet 30 proc. Dobrym przykładem są marki własne związane z wodą źródlaną i gazowaną. W ramach tej oferty już bardzo często spotyka się duże zróżnicowanie poziomów jakościowych i cenowych.

Świadczy to o gotowości sieci handlowych do przechwycenia klientów, których być może nie będzie stać na klasę premium, ale którzy nie chcą schodzić na tą najniższą półkę.

Przychodzi do Pana przedstawiciel polskiej sieci i mówi: Chcę taki sam nektar jak ma w ofercie Lidl lub chcę coś podobnego jak 7 Up, a może przychodzą z własnymi propozycjami?

Kilka miesięcy temu zawarliśmy kontrakt z polską siecią supermarketów gdzie zapytanie ofertowe było przygotowane w bardzo profesjonalny sposób, "skrojona" na miarę do już istniejącej "półki" w danej sieci. Nie było tu mowy o proszeniu o produkty, które są dostępne w znanych sieciach dyskontowych. Cała oferta była przygotowana wyłącznie dla klientów tej sieci.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • obserwator 08-07-2009, 11:37:
Tak ładnie snuł bajki, a tak szybko za nie został zwolniony .....

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 793) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH