Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Wiceprezes sieci Piotr i Paweł: Jako pracodawca mamy dobrą markę

  • Autor: ŁR, portalspozywczy.pl/KPMG
  • Data: 28-05-2015, 13:49
Wiceprezes sieci Piotr i Paweł: Jako pracodawca mamy dobrą markę
Robert Krzak, wiceprezes sieci Piotr i Paweł (fot. PTWP)

Funkcjonując w dużych miastach zderzamy się z bardzo małą dostępnością pracowników na podstawowe stanowiska w sklepach. Kandydatów trzeba nierzadko szukać i sto kilometrów od danej lokalizacji - przyznaje Robert Krzak, wiceprezes sieci Piotr i Paweł w komentarzu do raportu KPMG pt. "Na rozdrożu. Wyzwania i priorytety sieci spożywczych w Polsce".

Rynek pracodawcy ewoluuje w kierunku rynku pracownika i już za rok, dwa może się powtórzyć sytuacja sprzed kryzysu, kiedy kandydatów do pracy dramatycznie brakowało. - Problemem jest także duża rotacja. Oczywiście na części najniższych stanowisk jest ona naturalna i nie sposób z nią walczyć. Są jednak w ramach sklepu stanowiska specjalistyczne, przy których trzeba ryzyko odejść ograniczać, bo ucierpi poziom obsługi klienta. Dlatego konieczne jest dawanie szans na rozwój zawodowy, na tyle na ile to jest możliwe w tej stosunkowo niewdzięcznej, bo nisko marżowej branży - uważa Robert Krzak.

- Nieco inaczej wygląda sytuacja w przypadku średniej kadry zarządzającej, bo tu możemy zaoferować znacznie większe perspektywy rozwoju. Bardzo dobrze sprawdza się nasz model franczyzy pracowniczej, i to zarówno z perspektywy pracowników, jak i sieci. Przejście z roli kierownika sklepu do jego właściciela to ogromna szansa rozwoju zawodowego. Z naszej perspektywy lepszych kandydatów trudno sobie wyobrazić, bo franczyzobiorcami zostają ludzie, którzy często zaczynali od najbardziej podstawowych stanowisk i znają nasz model biznesowy od podszewki - podkreśla wiceprezes sieci Piotr i Paweł.

Zwraca uwagę, że stosunkowo najmniejszym wyzwaniem są pracownicy centrali, grupa niewielka pod względem liczby (to tylko sto kilkadziesiąt osób w skali pięciu tysięcy pracowników sieci), ale o kluczowym znaczeniu dla organizacji. - Udało nam się w Wielkopolsce zbudować dobrą markę jako pracodawca. Korzystamy także ze współpracy z uczelniami, z których pozyskujemy wiele prawdziwych talentów. W departamentach związanych bezpośrednio z handlem pozyskujemy także wielu kandydatów ze sklepów, bo ich praktyczne doświadczenie ma trudną do przecenienia wartość - akcentuje Krzak.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • lonia 30-05-2015, 14:03:
Jestem PH dostawcy do tej sieci, jest to dobry klient, jednak rozmawiając z pracownikami/cami szeregowymi śmiem twierdzić, że pracuje się tam źle! Niepodam konkretnych sklepów i nazwy mojej firmy żeby pozostać "in coguto". Niestety ale wiem że w innych sieciach jest zdecydowanie lepsze podejście do szeregowych- tam do pracy idą ponieważ im się chce!
  • któś 29-05-2015, 11:19:
Już jeden napisałem -to go wyrzucili . Starczy wam pusta strona , bedzie ładnij

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 876) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH