Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Wiceprezes Tesco Polska: Duże sieci handlowe są w stanie otwierać eksporterom nowe drzwi

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 19-10-2012, 14:42
Wiceprezes Tesco Polska: Duże sieci handlowe są w stanie otwierać eksporterom nowe drzwi
Czesław Grzesiak, wiceprezes Tesco Polska

Obroty pomiędzy Tesco a polskimi przedsiębiorcami wynoszą rocznie około 300 mln funtów, czyli około 1,5 mld zł. Jest to około 1700 linii towarowych i około 60 przedsiębiorców sprzedających do sklepów Tesco w Wielkiej Brytanii, Irlandii, Czechach, na Słowacji i Węgrzech - poinformował Czesław Grzesiak, wiceprezes Tesco Polska, podczas V Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

Obecnie, wśród produktów pochodzących z Polski w sieciach Tesco sprzedawane są głównie słodycze, mięso, przetwory, nabiał, napoje.

- Duże sieci handlowe są w stanie otwierać eksporterom nowe drzwi. Potrafimy przeprowadzić przedsiębiorcę: małego, średniego, dużego, przez wiele raf, na które napotykają chcąc eksportować. Jest to dla nich szansa, bo przedsiębiorca rośnie razem z wolumenem eksportu, który jest możliwy do przesłania - mówił Czesław Grzesiak. Przyznał, że w rozpropagowaniu polskich produktów w Wielkiej Brytanii i Irlandii pomogła duża liczba polskich emigrantów.

Tesco od dwóch lat jest obecny w Chinach i posiada już na tym rynku 125 sklepów i dużych centrów handlowych. - To co jest najtrudniejsze to zrozumieć ten rynek. Myślę, że polscy przedsiębiorcy próbują go zrozumieć, natomiast my inaczej do tego podchodzimy - zatrudniamy Chińczyków, pytamy ich, przywozimy do Polski i staramy się zrozumieć, jakie cechy powinien mieć produkt, by mógł znaleźć się na półce w Chinach i by klient po niego sięgał - mówił Czesław Grzesiak. Dodał, że wśród takich produktów mogą znaleźć się: owoce, soki, czekolada.

Wiceprezes polskiego oddziału Tesco ostrzegał, że przy wejściu na ten rynek czeka wiele barier. - Wszyscy mówimy, jak wielki to jest rynek i jak duży ma potencjał, ale warto zwrócić uwagę na to, jak trudno przedostać się przez kordon graniczny. Jak już przetrzemy ten szlak, to mam nadzieję, że będziemy rośli tak jak na rynku polskim i będziemy rozszerzali gamę naszych produktów - mówił Czesław Grzesiak.

Jego zdaniem, wysoka konkurencja w handlu przyczyniła się do tego, że wzrosła jakość polskich produktów i wzrosły także możliwości technologiczne polskich firm. - Wierzę, że w polskich producentach tkwi tak duży potencjał, że przy pomocy instytucji są w stanie znaleźć dla siebie miejsce na tych rynkach - podsumował Czesław Grzesiak.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 476) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH