REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Wiceprezes UOKiK na EEC 2016: Będziemy mieli porządny system lokowania skarg konsumenckich

  • dlahandlu.pl
  • Autor: www.dlahandlu.pl
  • Data: 22-05-2016, 12:14
Wiceprezes UOKiK na EEC 2016: Będziemy mieli porządny system lokowania skarg konsumenckich
Dorota Karczewska, wiceprezes UOKiK, fot. PTWP

Jak ocenia Dorota Karczewska, wiceprezes UOKiK, konsumenci mają problem w dochodzeniu roszczeń indywidualnych. - W takich przypadkach przydatnym narzędziem będzie system alternatywnego rozwiązywania sporów konsumentów. Komitet Stały Rady Ministrów przyjął już projekt ustawy dotyczącej ADR. Będziemy mieli zatem porządny system lokowania skarg konsumenckich - mówiła Dorota Karczewska podczas panelu "15 lat e-commerce w Polsce" na Europejskim Kongresie Gospodarczym.

REKLAMA

Dorota Karczewska zwróciła uwagę, że ustawodawstwo nie jest jedyną rzeczą, która chroni konsumentów.

– Aby mieć wysoki poziom ochrony konsumenta potrzeba odpowiednich postaw przedsiębiorców. Oczywiście pewne rzeczy są uregulowane, ale pojawiają się nowe zjawiska, które regulacji się nie doczekały. Wszystko zależy przecież od tego, jak zachowują się przedsiębiorcy. Wiemy, że konsument zaczyna czuć się niepewnie w pewnych obszarach. Przykładem może być dropshipping (w którym przedsiębiorcy wyłączają swoją odpowiedzialność), platformy internetowe typu Uber (tutaj konsument nie wiem z kim naprawdę zawiera umowę), geoblokowanie, czy dysponowanie e-tożsamościami. W tych przypadkach wszystko zależy od tego, jak zachowają się przedsiębiorcy – jeżeli będzie taka potrzeba, wtedy pojawią się nowe regulacje - wyjaśniała wiceprezes UOKiK.

- W mojej ocenie UOKiK przychodzi na czas jeśli chodzi o zbiorowe interesy konsumentów, natomiast mam wrażenie, że konsumenci mają problem w dochodzeniu roszczeń indywidualnych. Tutaj w mojej ocenie przydatnym narzędziem będzie system alternatywnego rozwiązywania sporów konsumentów (red. ADR - postępowania prowadzone są bez udziału sądu powszechnego; jego kompetencje przejmuje niezależna osoba trzecia – np. mediator lub arbiter). Komitet Stały Rady Ministrów przyjął już projekt ustawy dotyczącej ADR, a prawdopodobnie w przyszłym tygodniu zostanie on przedstawiony na Radzie Ministrów. Będziemy mieli zatem porządny system lokowania skarg konsumenckich. Dzisiaj jest z tym problem - mówiła Dorota Karczewska.

- W internecie dzieją się rzeczy niebezpieczne, które trzeba nazwać przestępstwami. UOKiK od dwóch lat silnie współpracuje z prokuraturą generalną, żeby jak najszybciej w masie transakcji wychwytywać przedsiębiorców, którzy łamią przepisy prawa. Dla prokuratora, do którego trafia pojedyncza skarga, nie zawsze jest ona wychwytywana jako niebezpieczny masowy proceder. Dlatego właśnie oczekujemy aktywnej postawy konsumentów. Nadal odnoszę wrażenie, że konsumenci nie opanowali elementarza konsumenckiego i nie pamiętają o swoich prawach - podsumowała wiceprezes UOKiK.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 986) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH