Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Wiedza na temat żywności nie przekłada się na wybory konsumenckie Polaków

- Polacy są mistrzami świata jeśli chodzi o deklarowaną wiedzę na temat zdrowej żywności i żywienia. Niestety, w znikomym stopniu przekłada się to na codzienne wybory zakupowe - mówi Grażyna Skarżynska, dyrektor działu marketingu Instytutu Żywności i Żywienia.

Wiedza na temat żywności nie przekłada się na wybory konsumenckie Polaków
fot. shutterstock

Instytut Żywności i Żywienia zainaugurował kampanię "Mniej cukru, soli, tłuszczu? Kupuję to!" (czytaj więcej) Celem akcji jest zachęcenie Polaków do porównywania etykiet na produktach spożywczych, a w konsekwencji do dokonywania korzystnych dla zdrowia wyborów.

Jak zauważa Grażyna Skarżyńska, dbanie o zdrowie stało się u Polaków rzeczą modną i pożądaną.

- To trend, który sprzyja realizacji naszej kampanii. W ostatnich 20-30 latach w sklepach pojawiło się także mnóstwo produktów przetworzonych i gotowych do spożycia. Lubimy je i lubimy się nimi cieszyć. Mamy więc konsumenta, który wchodząc w alejki sklepowe musi podjąć konkretne decyzje. Przygotowując się do naszej akcji obserwowaliśmy konsumentów w sklepach próbując zbadać w oparciu o jakie kryteria kupują i co jest dla nich ważne - dodaje.

Skarżyńska zauważa, że wśród Polaków istnieje duży rozdźwięk między deklarowanym wysokim poziomem wiedzy na temat zdrowego żywienia, a konkretnymi decyzjami zakupowymi.

- Przeprowadziliśmy badania, które pokazały, że jeśli chodzi o deklarowaną wiedzę na temat zdrowej żywności i żywienia jesteśmy mistrzami świata. Jesteśmy przywiązani do pewnych mitów, ale mamy przekonanie, że sporo wiemy i tak w istocie jest. Natomiast sposób, w jaki przekłada się to na codzienne wybory w sklepie to kompletnie inna sprawa - dodaje.

Dyrektor działu marketingu IŻŻ wskazuje, że, choć większość Polaków deklaruje, że należy czytać etykiety, to w rzeczywistości niewiele osób potrafi odszukać i właściwie zinterpretować informacje zawarte na opakowaniu.

- Nawet najbardziej świadome osoby, które rzeczywiście czytają etykiety, nie bardzo wiedzą jak z nich korzystać. W sklepie podejmujemy decyzje przede wszystkim na podstawie takich czynników, jak: marka, smak, ogólna atrakcyjność wizualna produktu oraz komunikaty marketingowe. Jako osoby zabiegane, kupujące według schematów i przyzwyczajeń, robimy zakupy automatycznie. Jeśli już zaczynamy czytać etykiety, interesuje nas przede wszystkim data ważności, gramatura - ważna ze względu na przeliczniki cenowe, a dopiero na końcu skład, przy czym jeśli chodzi o ten ostatni jesteśmy sprytni. Nauczyliśmy się, że im krótsza lista składników albo im mniej znajduje się w nim nazw, których nie rozumiemy, tym lepiej. Nie umiemy wejść głębiej - dodaje.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

IŻŻ RSS ALERT    /    Instytut Żywności i Żywienia RSS ALERT    /    Grażyna Skarżyńska RSS ALERT    /    etykiety RSS ALERT    /    czytanie etykiet RSS ALERT    /    konsument RSS ALERT    /    konsumenci RSS ALERT    /    decyzje zakupowe RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.175.182.106
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.