Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Wiedza na temat żywności nie przekłada się na wybory konsumenckie Polaków

  • Autor: AT, portalspozywczy.pl
  • Data: 16-01-2017, 10:05
Wiedza na temat żywności nie przekłada się na wybory konsumenckie Polaków
fot. shutterstock

- Polacy są mistrzami świata jeśli chodzi o deklarowaną wiedzę na temat zdrowej żywności i żywienia. Niestety, w znikomym stopniu przekłada się to na codzienne wybory zakupowe - mówi Grażyna Skarżynska, dyrektor działu marketingu Instytutu Żywności i Żywienia.

Instytut Żywności i Żywienia zainaugurował kampanię "Mniej cukru, soli, tłuszczu? Kupuję to!" (czytaj więcej) Celem akcji jest zachęcenie Polaków do porównywania etykiet na produktach spożywczych, a w konsekwencji do dokonywania korzystnych dla zdrowia wyborów.

Jak zauważa Grażyna Skarżyńska, dbanie o zdrowie stało się u Polaków rzeczą modną i pożądaną.

- To trend, który sprzyja realizacji naszej kampanii. W ostatnich 20-30 latach w sklepach pojawiło się także mnóstwo produktów przetworzonych i gotowych do spożycia. Lubimy je i lubimy się nimi cieszyć. Mamy więc konsumenta, który wchodząc w alejki sklepowe musi podjąć konkretne decyzje. Przygotowując się do naszej akcji obserwowaliśmy konsumentów w sklepach próbując zbadać w oparciu o jakie kryteria kupują i co jest dla nich ważne - dodaje.

Skarżyńska zauważa, że wśród Polaków istnieje duży rozdźwięk między deklarowanym wysokim poziomem wiedzy na temat zdrowego żywienia, a konkretnymi decyzjami zakupowymi.

- Przeprowadziliśmy badania, które pokazały, że jeśli chodzi o deklarowaną wiedzę na temat zdrowej żywności i żywienia jesteśmy mistrzami świata. Jesteśmy przywiązani do pewnych mitów, ale mamy przekonanie, że sporo wiemy i tak w istocie jest. Natomiast sposób, w jaki przekłada się to na codzienne wybory w sklepie to kompletnie inna sprawa - dodaje.

Dyrektor działu marketingu IŻŻ wskazuje, że, choć większość Polaków deklaruje, że należy czytać etykiety, to w rzeczywistości niewiele osób potrafi odszukać i właściwie zinterpretować informacje zawarte na opakowaniu.

- Nawet najbardziej świadome osoby, które rzeczywiście czytają etykiety, nie bardzo wiedzą jak z nich korzystać. W sklepie podejmujemy decyzje przede wszystkim na podstawie takich czynników, jak: marka, smak, ogólna atrakcyjność wizualna produktu oraz komunikaty marketingowe. Jako osoby zabiegane, kupujące według schematów i przyzwyczajeń, robimy zakupy automatycznie. Jeśli już zaczynamy czytać etykiety, interesuje nas przede wszystkim data ważności, gramatura - ważna ze względu na przeliczniki cenowe, a dopiero na końcu skład, przy czym jeśli chodzi o ten ostatni jesteśmy sprytni. Nauczyliśmy się, że im krótsza lista składników albo im mniej znajduje się w nim nazw, których nie rozumiemy, tym lepiej. Nie umiemy wejść głębiej - dodaje.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

  • Modernizujmy armię rozsądnie. Wnioski po Europejskim Kongresie Gospodarczym w Katowicach ⬇️ @polskathetimes @EECKatowice polskatimes.pl/strefa-biznesu…
    @EECKatowice - (RT) @PZLSwidnik
  • W wiceministrem zdrowia Zbigniewem J. Królem @MinZdrowia na @EECKatowice rozmawialiśmy m.in. o zdrowiu publicznym. Po I wojnie światowej Polska była wschodnioeuropejskim liderem w tej dziedzinie #zdrowiepubliczne #EKG2018 #EEC2018 bit.ly/2kezwvf https://t.co/TL0Aq2HW8R
    @EECKatowice - (RT) @wojciech_kuta
  • Nie możemy się doczekać! 👌 @BIPolska @EECKatowice @AirVeinPoland @CerviRobotics twitter.com/MichWasowski/s…
    @EECKatowice - (RT) @Pentacomp_SI
  • Nie obawiam się o źródła finansowania inwestycji - mówi w rozmowie z portalem @wnppl Paweł Borys, prezes @Grupa_PFR pytany o to, czy mniejsze wpływy z przyszłego budżetu Unii Europejskiego będą stanowiły dla nas duży problem. Jakie ma argumenty? #EKG2018 #EEC2018 @EECKatowice https://t.co/Ar46rCsVku
    @EECKatowice - (RT) @ElzbieciakTomek
  • Czy #biotechnologia w Polsce ma szansę stać się ważnym elementem innowacyjnej gospodarki? Na to pytanie odpowiadali podczas @EECKatowice m.in. liderzy przemysłu farmaceutycznego i eksperci. #EEC2018 #EKG2018 @rynekzdrowia bit.ly/2s3floz https://t.co/hd2DqreGPl
    @EECKatowice - (RT) @wojciech_kuta
  • Joseph BenAmram, prezes MSD w regionie EURAM na @EECKatowice: rozwój biotechnologii wymaga partnerstwa między rządem, firmami krajowymi i międzynarodowymi oraz ośrodkami badawczymi. #EEC2018 #EKG2018 @rynekzdrowia rynekzdrowia.pl/Farmacja/Biote… https://t.co/4jWpURT8yi
    @EECKatowice - (RT) @wojciech_kuta
  • MT @PwCCEE: twitter.com/PwCCEE/status/… The 10th @EECKatowice, the largest economic event in #CEE with 150 insp...
    @EECKatowice - (RT) @amitabhrjha
  • Kto może w unijnych negocjacjach nad budżetem czuć się wygranym? Jak to możliwe, że mamy więcej, ale mniej? W "Rządowej ławie" na pytania @adam_sierak odpowiada Jerzy @JerzyKwiecinski z @MIR_GOV_PL. Serdecznie polecamy całą rozmowę 👉👉👉 bit.ly/2rZ21k6 https://t.co/yQNOLL2YP2
    @EECKatowice - (RT) @wnppl
  • EKG 2018 w Katowicach. Kongres pełen wyzwań @se_pl @EECKatowice superbiz.se.pl/wiadomosci-biz…
    @EECKatowice - (RT) @SuperbizPL
  • We are pleased that once again our Warsaw team could be part of @EECKatowice. This year we supported two of our amazing clients @INGBankSlaski and @_PKEE_ in setting up the exhibition, filming, tweeting, taking pictures, and of course a lot of networking and fun. #work #Katowice https://t.co/9zvLpCf52O
    @EECKatowice - (RT) @AvenewMedia
Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (17 512) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH