Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Wiedza na temat żywności nie przekłada się na wybory konsumenckie Polaków

  • Autor: AT, portalspozywczy.pl
  • Data: 16-01-2017, 10:05
Wiedza na temat żywności nie przekłada się na wybory konsumenckie Polaków
fot. shutterstock

- Polacy są mistrzami świata jeśli chodzi o deklarowaną wiedzę na temat zdrowej żywności i żywienia. Niestety, w znikomym stopniu przekłada się to na codzienne wybory zakupowe - mówi Grażyna Skarżynska, dyrektor działu marketingu Instytutu Żywności i Żywienia.

Instytut Żywności i Żywienia zainaugurował kampanię "Mniej cukru, soli, tłuszczu? Kupuję to!" (czytaj więcej) Celem akcji jest zachęcenie Polaków do porównywania etykiet na produktach spożywczych, a w konsekwencji do dokonywania korzystnych dla zdrowia wyborów.

Jak zauważa Grażyna Skarżyńska, dbanie o zdrowie stało się u Polaków rzeczą modną i pożądaną.

- To trend, który sprzyja realizacji naszej kampanii. W ostatnich 20-30 latach w sklepach pojawiło się także mnóstwo produktów przetworzonych i gotowych do spożycia. Lubimy je i lubimy się nimi cieszyć. Mamy więc konsumenta, który wchodząc w alejki sklepowe musi podjąć konkretne decyzje. Przygotowując się do naszej akcji obserwowaliśmy konsumentów w sklepach próbując zbadać w oparciu o jakie kryteria kupują i co jest dla nich ważne - dodaje.

Skarżyńska zauważa, że wśród Polaków istnieje duży rozdźwięk między deklarowanym wysokim poziomem wiedzy na temat zdrowego żywienia, a konkretnymi decyzjami zakupowymi.

- Przeprowadziliśmy badania, które pokazały, że jeśli chodzi o deklarowaną wiedzę na temat zdrowej żywności i żywienia jesteśmy mistrzami świata. Jesteśmy przywiązani do pewnych mitów, ale mamy przekonanie, że sporo wiemy i tak w istocie jest. Natomiast sposób, w jaki przekłada się to na codzienne wybory w sklepie to kompletnie inna sprawa - dodaje.

Dyrektor działu marketingu IŻŻ wskazuje, że, choć większość Polaków deklaruje, że należy czytać etykiety, to w rzeczywistości niewiele osób potrafi odszukać i właściwie zinterpretować informacje zawarte na opakowaniu.

- Nawet najbardziej świadome osoby, które rzeczywiście czytają etykiety, nie bardzo wiedzą jak z nich korzystać. W sklepie podejmujemy decyzje przede wszystkim na podstawie takich czynników, jak: marka, smak, ogólna atrakcyjność wizualna produktu oraz komunikaty marketingowe. Jako osoby zabiegane, kupujące według schematów i przyzwyczajeń, robimy zakupy automatycznie. Jeśli już zaczynamy czytać etykiety, interesuje nas przede wszystkim data ważności, gramatura - ważna ze względu na przeliczniki cenowe, a dopiero na końcu skład, przy czym jeśli chodzi o ten ostatni jesteśmy sprytni. Nauczyliśmy się, że im krótsza lista składników albo im mniej znajduje się w nim nazw, których nie rozumiemy, tym lepiej. Nie umiemy wejść głębiej - dodaje.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 793) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH