Większość konsumentów w Polsce nie zna swoich praw

Jedna trzecia Polaków zetknęła się w ubiegłym roku z nieuczciwym dostawcą towaru lub usługi. Zdecydowana większość nie wie jednak, jak postępować w takiej sytuacji - informuje Rzeczpospolita.
Jak podaje „Rz", konsumenci nie znajdą dobrze swoich praw, choć mają ich coraz więcej. Zdarza się, że znają prawo już nieobowiązujące. Przykład? Wielu klientów sądzi, że na wycofanie się z umowy ma tylko pięć dni, choć to stary przepis. Jak pokazują badania Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, zdaniem 22 proc. Polaków zakupów ze świątecznych promocji nie można reklamować zna zwykłych zasadach, choć w rzeczywistości tutaj obowiązują takie zasady jak w przypadku każdych innych zakupów.
Z drugiej strony, same firmy powinny zrozumieć, że wprowadzanie w błąd klientów nie opłaca się - 29 proc. klientów, którzy poczuli się oszukani przez firmę przestało kupować jej produkty - czytamy w „Rz".

KOMENTARZE: (1)
Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!
Zobacz wszystkie komentarze (1)