REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Większość promocji handlowych to strata pieniędzy dostawców

  • Autor: kamcity.com
  • Data: 22-06-2015, 10:01
Większość promocji handlowych to strata pieniędzy dostawców
fot. Grupa Muszkieterów

Sześć na 10 handlowych promocji to strata pieniędzy dla dostawców towarów FMCG, a sytuacja będzie się tylko pogarszać – informuje serwis kamcity.com opierając się na analizach przeprowadzonych przez firmę badawczą Nielsen.

REKLAMA

Każdego roku wydawanych jest ok. 500 mld USD na promocje handlowe na całym świecie, z czego producenci FMCG często inwestują w promocje ok. 20 proc. swoich przychodów.

Według Nielsena w ubiegłym roku, na głównych rynkach zachodnich, 59 proc. promocji handlowych przyniosła stratę netto. Dodatkowo, średnia strata na tych promocjach handlowych, zwiększyła się w ciągu ostatnich trzech lat.

To pierwszy raz, gdy zyski z promocji handlowych zostały wyliczone na tak dużą skalę. Nielsen przeanalizował skuteczność prawie 212 mln akcji promocyjnych w latach 2012-2014 dla 5 milionów kodów produktowych (UPC – universal product codes), w wielu kanałach handlu z siedmiu krajów - USA, Wielkiej Brytanii, Niemiec, Francji, Włoch, Hiszpanii i Kanady – które przyniosły łączne przychody w wysokości ponad 1,5 trn USD.

Choć podstawowe dane z tych badań pokazują średnią wydajność według kraju i kategorii, istnieją ogromne różnice między promocjami poszczególnych producentów. W badaniu, najbardziej efektywne promocje (10 proc. najlepszych) przyniosły siedmiokrotny większy zysk niż te najmniej efektywne (10 proc. najgorszych).

W Wielkiej Brytanii odsetek promocji przynoszących straty (58 proc.) jest tylko nieznacznie lepszy od średniej światowej - ale jest gorszy niż w Hiszpanii, Niemczech, Kanadzie i we Włoszech i równy z poziomem we Francji. W USA wskaźnik strat jest jeszcze wyższy i wynosi 71 proc.

Analiza w Wielkiej Brytanii prawie 200 kategorii produktowych pokazuje, że najlepszy wskaźnik zysków w zeszłym roku osiągnięty został na promocjach kosmetyków do pielęgnacji skóry, papieru toaletowego i - najbardziej efektywnych ze wszystkich – detergentów do zmywarek, który sięgnął 78 proc.

Najgorsze były zwroty z promocji m.in. pasztetów, czy ściereczek do czyszczenia, gdzie tylko 6 proc. promocji przyniosło zyski.

Czytaj więcej na kamcity.com

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Iza 22-06-2015, 14:29:
Dla pełnego obrazu warto by było napisać, jakie rodzaje promocji przyniosły zysk, a jakie straty. Artykuł rodem z onetu.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 274) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH