Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Większość sieci handlowych podąża w kierunku tego samego formatu

  • Autor: portalspozywczy.pl, Paulina Bełżecka, Łukasz Stępniak
  • Data: 10-02-2014, 09:57
Większość sieci handlowych podąża w kierunku tego samego formatu
Piotr Grauer, dyrektor KPMG. Fot. PTWP

Wielu operatorów sieci handlowych, poszukując na rynku idealnego formatu, który miałby największy potencjał rozwoju, podąża w kierunku sklepu typu supermarketowego, o średniej wielkości powierzchni handlowej. Dotyczy to zarówno sieci dyskontowych, operatorów hipermarketów, jak i sklepów convinience.

- Wiele sieci handlowych, poszukuje swego rodzaju „złotego środka" na polskim rynku. Takim konceptem, do którego wszyscy dążą, wydaje się być supermarket o powierzchni około 500 mkw. i więcej, w dobrej lokalizacji, blisko klienta. Co ciekawe, wielu operatorów zmierza do tego „idealnego formatu" wychodząc z różnych miejsc zajmowanych dziś rynku - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Piotr Grauer, dyrektor w KPMG.

Jako przykład podaje Biedronkę, która od konceptu hard dyskontu przeszła ewolucję w kierunku supermarketu z dużym udziałem marki własnej w asortymencie. Teraz otwiera coraz mniejsze sklepy, które pozwolą jej wejść w lokalizacje, jakie dotąd były poza jej zasięgiem i jeszcze bardziej zbliżyć się do klienta.

- Z innego miejsca na rynku wychodzi spółka Żabka Polska z konceptem Freshmarket, a z jeszcze innego Piotr i Paweł, który przeszedł od delikatesów z szerokim asortymentem premium na małej powierzchni do konceptu supermarketu i rozwija asortyment marki własnej, oferując coraz bardziej przystępne ceny. I na koniec warto zwrócić uwagę na sieci hipermarketów, które coraz bardziej stawiają na mniejsze formaty, m.in. supermarkety osiedlowe - Simply Market (Auchan - red.), Tesco, czy Carrefour Express. Wszyscy gracze właśnie w tym miejscu szukają możliwości ekspansji - mówi Piotr Grauer.

Konsekwencją takiej strategii jest między innymi to, iż nie ma już praktycznie na polskim rynku typowej sieci hard dyskontowej, zaś Aldi, który mógłby za taki koncept uchodzić, nie odniósł na polskim rynku sukcesu. - Dzisiaj sieci, które umownie nazywamy dyskontami, są raczej supermarketami z dużym udziałem marki własnej w asortymencie. Jednocześnie każda z sieci klasyfikowanych u nas jako „dyskonty" próbuje znaleźć własną drogę i odróżnić się od konkurencji - zauważa dyrektor KPMG.

Jedną z firm, której ta strategia przyniosła rynkowy sukces, jest sieć Biedronka, która jest niezwykle elastyczna, umie dostosować swój koncept sklepu nie tylko do sytuacji na rynku i potrzeb konsumentów, ale także do każdej indywidualnej lokalizacji.

- Biedronki można znaleźć nie tylko na osiedlach, ale także jako najemców centrów handlowych czy części usługowych ekskluzywnych osiedli, np. Platinium Towers w Warszawie. Biedronka pojawia się wszędzie tam, gdzie jest klient. Z kolei Lidl stara się dość sztywno trzymać pewnego formatu, ale próbuje się odróżnić, stawiając na akcje tematyczne, sezonową ofertę czy orientalne produkty. Klient lubi być zaskakiwany nowościami, a Lidl potrafił go zaskoczyć i odniósł sukces, mając dzisiaj ponad 500 sklepów - ocenia Piotr Grauer.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Franek 10-02-2014, 11:01:
autorzy zapominają jak zawsze zresztą o sieciach typu np.Dino,Eko - które od samego początku idą w tym kierunku

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 701) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH