Większość sieci handlowych stosuje politykę dyskontową

Dziś średnia rentowność w handlu w Polsce to 1,9 proc. Najwyższą mają dyskonty - 2,5 proc. Niektóre z nich osiągają nawet 3 proc. Najniższą mają hipermarkety - 0,6-0,7 proc. Ale właściwie wszystkie sieci z pierwszej piątki największych sieci w kraju realizują strategię dyskontową, czyli kładą duży nacisk na niskie ceny, wprowadzają dużo marek własnych i coraz bardziej ograniczany asortyment - pisze Gazeta Wyborcza.
Jak ocenia Gazeta Wyborcza, ogłoszona w piątek transakcja przejęcia sieci Real przez Auchan, potwierdza dominację w polskim handlu zagranicznych sieci - detal jest w rękach Portugalczyków z Biedronki, Brytyjczyków z Tesco, Francuzów z Auchan i Carrefoura oraz Niemców (czyli grupy Schwarz z Kauflandem i Lidlem). Hurt z kolei kontrolują Niemcy z Makro Cash and Carry, Szwajcarzy z Selgrosa i Portugalczycy z Eurocash. Pojedyncze sklepy, które nie wstępują do sieci franczyzowych, takich jak np. Carrefour Express, Odido (Makro) czy ABC (Eurocash), czeka wegetacja lub upadek.
Taka polityka ogranicza wybór produktów (do takich kilku wielkich sieci wejść może też mniejsza niż do tej pory liczba firm spożywczych), ponadto firmy muszą stworzyć dodatkowe linie produkcyjne: tańszych kiełbas, słodyczy, serów, specjalnie na potrzeby dyskontów. Są więc różnice w składzie albo skład jest podobny, ale opakowanie mniejsze. To dla klienta także nie najlepsza perspektywa - czytamy w Gazecie Wyborczej.
Przeczytaj także:
Przejęcie sieci Real "zbliży" Auchan do Biedronki

KOMENTARZE
Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!