Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Wielkie sieci handlowe dotąd wydały na rozwój w Polsce 35 mld USD

Od pojawienia się na polskim rynku, czyli od 1996 r. wielkie sieci zainwestowały w Polsce imponującą sumę 35 mld USD - informuje Rzeczpospolita.


Autor: Rzeczpospolita
Data: 04-01-2011, 06:44

Jak zauważa dziennik, o ile na początku liczba tradycyjnych niewielkich placówek jeszcze rosła, o tyle od 2003 r. jednak stale spada i zniknęło ich już ponad 17 tys. Według cytowanego przez Rzeczpospolitą Euromonitora w 2010 r. obroty małych sklepów spożywczych liczone w cenach bieżących spadły w porównaniu z 2009 r. o 1,9 proc., do 63,2 mld zł. To już drugi rok z rzędu - w 2009 r. porównaniu z 2008 r. spadły o 1,2 proc.

Na tym tle sieci zagraniczne prezentują się znacznie lepiej - twierdzi Rzeczpospolita. Jak podaje GUS, firmy handlowe z kapitałem zagranicznym w 2009 r. miały 2,6-proc. udział w liczbie sklepów ogółem - rok wcześniej 2 proc. W ujęciu wartościowym tzw. handel nowoczesny odpowiada już jednak za ok. 50 proc. rynku i systematycznie zwiększa swoje znaczenie, także dzięki dalszemu rozwojowi.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Euromonitor International RSS ALERT    /    sieci handlowe RSS ALERT    /    handel tradycyjny RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.227.254.12
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.