Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

WKG 2016: Polska Wschodnia - El Dorado dla regionalnych firm handlowych - relacja z debaty

  • dlahandlu.pl
  • Autor: www.dlahandlu.pl
  • Data: 26-09-2016, 12:57
WKG 2016: Polska Wschodnia - El Dorado dla regionalnych firm handlowych - relacja z debaty
for. PTWP

O czynnikach wpływających na rozwój gospodarki na wschodzie kraju, rozwoju handlu przygranicznego, patriotyzmie konsumenckim oraz pozytywnym marketingu i realnym wsparciu polskich przedsiębiorców rozmawiali paneliści debaty "Polska Wschodnia - El Dorado dla regionalnych firm handlowych", która odbyła się na III Wschodnim Kongresie Gospodarczym w Białymstoku.

Duże sieci jeszcze niedawno omijały Polskę Wschodnią ze względu na mniejsze zaludnienie, a co za tym idzie mniejszą siłę nabywczą, czy gorszą infrastrukturę. - W tej chwili markety wchodzą do miejscowości liczącej już 1000 mieszkańców. Zmierzono, że kiedy duzi operatorzy wchodzą do Białegostoku, siła ich oddziaływania wynosi nawet 60 km - mówił Robert Wojdakowski, właściciel Przedsiębiorstwa Handlowego MILO podczas debaty. 

Jego zdaniem lokalne sklepy umacniały swoją pozycję, bo nie było wyjścia. - Trzeba się było integrować przede wszystkim dlatego, by przetrwać, a nie konkurować. Dyskonty wchodzą do coraz mniejszych miejscowości i bardzo zmieniają układ sił na rynku. Integracja jest więc dla nas szansą, by na tym rynku pozostać. Musimy sobie radzić w ten sposób, ponieważ nie mamy wsparcia ze strony państwa, nie czujemy się traktowani równo - mówił właściciel PH Milo.

Jak te nierówności przezwyciężać? Między innym dzięki współpracy ze służbą celną. - Od dłuższego czasu staraliśmy się wskazywać podlaskim przedsiębiorcom na ułatwienia, które wprowadziliśmy na przejściach granicznych, aby jak największa liczba podróżnych mogła się przemieszczać i kupować po naszej stronie granicy. Jednym z nich jest aplikacja stworzona przez informatyków służby celnej, która rejestruje przedsiębiorców oferujących sprzedaż towarów na dokumentach tax free. Aplikacja „Granica” udostępnia informacje o aktualnej sytuacji na polskich, drogowych przejściach granicznych. Pozwala uzyskać informacje między innymi o długości kolejki i średnim czasie oczekiwania na odprawę. Daje również możliwość zaplanowania i wyboru najdogodniejszego przejścia granicznego - mówił Dariusz Muszyński, Naczelnik Izby Celnej w Białymstoku.

- Od kiedy wprowadzono sprzedaż towarów na dokumentach tax free, a był to początek tego wieku, obroty naszych firm były niewielkie. W 2011 roku łączna sprzedaż tax free w Polsce wyniosła 1,3 mld zł, w 2015 - już ponad 5 mld zł. Dla porównania – łączna wartość eksportu na dokumentach celnych do byłych krajów Wspólnoty Państw Niepodległych wyniosła w ubiegłym roku około 42 mld zł. Ponad 12 proc. tej sprzedaży to sprzedaż detaliczna – powiedział Dariusz Muszyński.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (18 637) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH