Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

WKG 2017: Jak dostosować się do wymagań współczesnego klienta?

  • dlahandlu.pl
  • Autor: www.dlahandlu.pl
  • Data: 08-09-2017, 08:41
WKG 2017: Jak dostosować się do wymagań współczesnego klienta?
fot. shutterstock.com

- Rynek, a wraz z nim i cały biznes, podlega nieustannym zmianom. Zmieniają się oczekiwania klientów, które ciągle ewoluują. Za nimi starają się podążać dostawcy usług oraz produktów, dopasowując, modyfikując i usprawniając zarówno swoje oferty jak i system sprzedaży, tak aby spełnić je w możliwie najpełniejszy sposób - mówi Andrzej Nartowicz, prezes zarządu IDEAL GROUP, który będzie prelegentem sesji "Skuteczne dostosowanie się do wymagań
współczesnego klienta" podczas Wschodniego Kongresu Gospodarczego w Białymstoku.

- Dziś, klient spodziewa się przede wszystkim konkretnej i rzetelnie podanej wiedzy na temat produktów i usług, dostępnej w wygodnym dla siebie czasie i miejscu – podczas podejmowania decyzji zakupowej. Klienci oczekują zyskania szansy do porównania ofert, tak aby po podjęciu określonej decyzji uzyskali pełne przekonanie, że była ona słuszna i właściwa.

W modelu B2C proces weryfikacji oczekiwań może być krótszy, bardziej intuicyjny, wręcz podświadomy. W modelach B2B i B2G może on być znacznie bardziej złożony, wykorzystujący nowoczesne narzędzie informatyczne, z zaangażowaniem większego zespołu decydentów. Klient oczekuje zrozumienia, nawet podświadomego oraz potwierdzenia słuszności wyboru. Z punktu widzenia produktów i usług główne oczekiwania klientów to satysfakcjonująca jakość otrzymana za adekwatną do niej cenę.

Współczesnego klienta cechuje znacznie wyższy poziom wyedukowania i świadomości w zakresie swoich zadań i potrzeb. Na co dzień wykorzystujemy do tego zaawansowane narzędzia informatyczno – analityczne, które pozwalają nam np. na porównanie ofert. Dlatego rolą dostawcy jest dążenie do tego, aby na każdym etapie kontaktu z marką, klient miał spójne wrażenia, zgodne z generowanym przez dostawcę przekazem. Największym wyzwaniem dostawców jest więc dopasowanie i systematyczna praca nad rozwijaniem oferty wartości, aby wszystkie zadania i bolączki klienta zostały rozwiązane. Co jasne, ściśle wiąże się z tym konieczność stałego doskonalenia produktów, wprowadzania nowych rozwiązań, udogodnień, usprawnień, które stanowią odpowiedź na zmieniające się a także pojawiające się zupełnie nowe zadania i bolączki, z którymi borykają się odbiorcy. Firma powinna poświęcać stałą uwagę na poszukanie innowacyjnych, pomysłowych i przemyślanych rozwiązań wspierających klienta w jego potrzebach. Nawet jeśli oznacza to pewną stratę dla aktualnie oferowanych produktów/usług, które w pewnej perspektywie czasu mogą stać się już klientowi niepotrzebne - uważa Andrzej Nartowicz, prezes zarządu IDEAL GROUP.

Sesja "Skuteczne dostosowanie się do wymagań współczesnego klienta" odbędzie się 27 września 2017 roku podczas IV Wschodniego Kongresu Gospodarczego w Białymstoku. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 419) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.