Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

WKG 2017: Skuteczne dostosowanie się do wymagań współczesnego klienta - relacja + galeria zdjęć

  • dlahandlu.pl
  • Autor: www.dlahandlu.pl
  • Data: 29-09-2017, 14:03

Największy wpływ na prowadzenie biznesu skierowanego do konsumentów ma obecnie trend personalizacji oferty oraz wygody - stwierdzili uczestnicy debaty Skuteczne dostosowanie się do wymagań współczesnego klienta podczas IV Wschodniego Kongresu Gospodarczego w Białymstoku.

Maciej Kroenke, dyrektor w dziale doradztwa biznesowego, PwC, moderator sesji na początku scharakteryzował główne trendy rynkowe w handlu.

Dwa pierwsze trendy związane są z demografią. - Konsumenci żyją w mniejszych gospodarstwach domowych, średnio poniżej 2 osób, co znacząco zmienia ich podejście do zakupów, potrzeby zakupowe ale także aktywności komercyjne poza domem. Drugi wątek to urbanizacja – pomimo, że cały czas 40 proc. społeczeństwa mieszka na wsiach i w mniejszych ośrodkach miejskich to jednocześnie trwa nieustanna migracja do dużych miast. Miejsce zamieszkania również wpływa na nasze koszyki zakupowe. Kolejna rzecz to ogólny wzrost dobrobytu społecznego. Każdemu z nas się poprawiło, mamy w ręku więcej gotówki, a przez to kupujemy zupełnie inne kategorie produktów. Dzięki temu kupujemy albo produkty aspiracyjne, albo sięgające półki premium - stwierdził ekspert.

Z kolei punktu widzenia zakupowego cały proces jest coraz bardziej convenience, tzn., że konsumentom coraz mniej się chce, dlatego wszystko musi być podane blisko, łatwe i wygodnie. - Nikt już nie chodzi do sklepu 15 minut. Próg dotarcia to jest odległość mierzona czasem ok. 7 min. Drugi trend to indywidualizacja – nie chcemy produktu masowego, szukamy produktu oryginalnego, który spełnia nasze indywidualne potrzeby. W aglomeracjach łączy się to z trendem eko. Jednocześnie klient szuka poczucia, że zrobił dobry deal, dlatego ciągle sprawdza, porównuje, przerzuca się między kanałami, w tym do e-commerce. I o ile 20 proc. konsumentów korzysta z zakupów internetowych, o tyle kolejne 20-30 proc. czerpie inspiracje do zakupów z Internetu, co oznacza, że jeżeli nie pokazujemy się w tym kanale to nie trafiamy do potencjalnych klientów - przekonywał Maciej Kroenke.

Coraz częściej konsumenta zna lepiej detalista niż producent, bo ten kontakt zostaje zawłaszczony przez pośrednika. Dlatego nie można się dziwić, że już 30-40 proc. obrotu w handlu detalicznym należy do marek własnych, bo to właśnie detaliści dzisiaj znają lepiej konsumentów niż producenci, którzy zostali od swoich klientów odsunięci, nie słyszą ich sugestii i przez to tracą życiodajny kontakt - podsumował swoje wprowadzenie Maciej Kroenke.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (18 481) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH