Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Wkrótce nowe przepisy dotyczące etykiet marek własnych

  • Autor: gazeta.pl
  • Data: 20-01-2013, 18:07

Nowe rozporządzenia europejskie, które od połowy roku wejdą w życie spowodują zmianę etykiet na części produktów. Jak mówi Anna Papka, menedżer ds. relacji zewnętrznych z Jeronimo Martins Polska, z chwilą wejścia w życie nowych przepisów, na opakowaniu powinien być jasno określony podmiot mający siedzibę na terenie Unii Europejskiej, który ponosi odpowiedzialność za dany produkt - czytamy w gazeta.pl

Oznakowanie produktów spożywczych reguluje rozporządzenie ministra rolnictwa i rozwoju wsi z dnia 10 lipca 2007 roku w sprawie znakowania środków spożywczych, a od 13 grudnia 2014 roku będzie w tym zakresie obowiązywało rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady UE. Anna Biskup, pr manager Lidl Polska, dodaje, że oba rozporządzenia jasno określają, że na opakowaniu należy podać m.in. dane identyfikujące podmiot, który produkuje lub paczkuje środki spożywcze albo wprowadza środki spożywcze do obrotu.

Zdaniem Anny Biskup, produkty spożywcze w naszej ofercie oznaczone są nazwą sieci, ponieważ wprowadza ona produkty do obrotu, a w przypadku produktów pochodzenia zwierzęcego takich jak nabiał, wędliny, świeże mięso czy też produkty rybne nazwą producenta, co pozwala służbom weterynaryjnym na szybką identyfikację i połączenie producenta z numerem weterynaryjnym umieszczonym na opakowaniu.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • producent 29-01-2013, 10:30:
Koszty, kosztami, ale identyfikacja firmy produkcyjnej na opakowaniach marek własnych to również promocja producenta, chyba że producent wstydzi się produktu który wykonuje dla zleceniodawcy ( sieci). Uważam, że to dobre rozwiązanie, a z pewnością bedzie czas na przystosowanie się do nowych przepisów i napewno stare folie będą mogły być wykorzystane, w przeciwnym razie to sieć poniesie koszty zakupu i utylizacji bezużytecznych folii. Firma produkcyjna niestety koszt matryc. Społeczeństwo chce wiedzieć kto wyprodukował produkt, coraz częściej zdarza się, że na naszym rynku jest wielu producentów rodzimych współpracujących z największymi graczami na rynku, a dla producenta może to przynieść wiele korzyści w postaci nowych kontraktów. Promujmy naszych producentów.
  • piekarz 21-01-2013, 09:37:
Cągłe zmiany w nadrukach na opakowaniach już chyba męczą każdego producenta. Urzędnicy myślą, że to można zmieniać tak jak metkę z ceną w sklepie. Chyba nie zdają sobie sprawy z tego, że jest to ogromny koszt całego przygotowania, projektów, zdjęć, klisz, matryc, folii , w wielu przypadkach równowartości wsadu. każda, nawet najdrobniejsza zmiana jednego wyrazu powoduje całą procedurę od nowa. Są to ogromne koszty składające się na cenę gotowego produktu. Nakłady na nadruki opakowań czyni się , na przyklad w piekarni , na kilka lat bo żaden producent folii nie zechce wykonać niedużej ilości opakowań. Co z tego, jak po kilku miesiącach te opakowania są już z nieaktualnym nadrukiem i nie mogą byż użyte do zapakowania produktu. O ile duży producent może sobie pozwolić na częste zmiany zlecania nadruków lub posiada własne maszyny do nadruków to małe muszą się likwidować bo ich nie stać na konkurowanie z dużymi, zmieszczenia się w cenie produktu. I o jakie dobro chodzi naszym rządzącym ? I niech nikt mi nie powie, że inspekcje zezwalają na używanie zapasów opakowań do wykorzystania bo mnie rozśmieszy w stosunku do kar jakie nakładają i wycofują natychmiast z obrotu.

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 463) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH