Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Wkrótce nowe przepisy dotyczące etykiet marek własnych

  • Autor: gazeta.pl
  • Data: 20-01-2013, 18:07

Nowe rozporządzenia europejskie, które od połowy roku wejdą w życie spowodują zmianę etykiet na części produktów. Jak mówi Anna Papka, menedżer ds. relacji zewnętrznych z Jeronimo Martins Polska, z chwilą wejścia w życie nowych przepisów, na opakowaniu powinien być jasno określony podmiot mający siedzibę na terenie Unii Europejskiej, który ponosi odpowiedzialność za dany produkt - czytamy w gazeta.pl

Oznakowanie produktów spożywczych reguluje rozporządzenie ministra rolnictwa i rozwoju wsi z dnia 10 lipca 2007 roku w sprawie znakowania środków spożywczych, a od 13 grudnia 2014 roku będzie w tym zakresie obowiązywało rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady UE. Anna Biskup, pr manager Lidl Polska, dodaje, że oba rozporządzenia jasno określają, że na opakowaniu należy podać m.in. dane identyfikujące podmiot, który produkuje lub paczkuje środki spożywcze albo wprowadza środki spożywcze do obrotu.

Zdaniem Anny Biskup, produkty spożywcze w naszej ofercie oznaczone są nazwą sieci, ponieważ wprowadza ona produkty do obrotu, a w przypadku produktów pochodzenia zwierzęcego takich jak nabiał, wędliny, świeże mięso czy też produkty rybne nazwą producenta, co pozwala służbom weterynaryjnym na szybką identyfikację i połączenie producenta z numerem weterynaryjnym umieszczonym na opakowaniu.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • producent 29-01-2013, 10:30:
Koszty, kosztami, ale identyfikacja firmy produkcyjnej na opakowaniach marek własnych to również promocja producenta, chyba że producent wstydzi się produktu który wykonuje dla zleceniodawcy ( sieci). Uważam, że to dobre rozwiązanie, a z pewnością bedzie czas na przystosowanie się do nowych przepisów i napewno stare folie będą mogły być wykorzystane, w przeciwnym razie to sieć poniesie koszty zakupu i utylizacji bezużytecznych folii. Firma produkcyjna niestety koszt matryc. Społeczeństwo chce wiedzieć kto wyprodukował produkt, coraz częściej zdarza się, że na naszym rynku jest wielu producentów rodzimych współpracujących z największymi graczami na rynku, a dla producenta może to przynieść wiele korzyści w postaci nowych kontraktów. Promujmy naszych producentów.
  • piekarz 21-01-2013, 09:37:
Cągłe zmiany w nadrukach na opakowaniach już chyba męczą każdego producenta. Urzędnicy myślą, że to można zmieniać tak jak metkę z ceną w sklepie. Chyba nie zdają sobie sprawy z tego, że jest to ogromny koszt całego przygotowania, projektów, zdjęć, klisz, matryc, folii , w wielu przypadkach równowartości wsadu. każda, nawet najdrobniejsza zmiana jednego wyrazu powoduje całą procedurę od nowa. Są to ogromne koszty składające się na cenę gotowego produktu. Nakłady na nadruki opakowań czyni się , na przyklad w piekarni , na kilka lat bo żaden producent folii nie zechce wykonać niedużej ilości opakowań. Co z tego, jak po kilku miesiącach te opakowania są już z nieaktualnym nadrukiem i nie mogą byż użyte do zapakowania produktu. O ile duży producent może sobie pozwolić na częste zmiany zlecania nadruków lub posiada własne maszyny do nadruków to małe muszą się likwidować bo ich nie stać na konkurowanie z dużymi, zmieszczenia się w cenie produktu. I o jakie dobro chodzi naszym rządzącym ? I niech nikt mi nie powie, że inspekcje zezwalają na używanie zapasów opakowań do wykorzystania bo mnie rozśmieszy w stosunku do kar jakie nakładają i wycofują natychmiast z obrotu.

Zobacz wszystkie komentarze (2)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 611) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.