Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Władze ITM zaakceptowały plan rozwoju dużego formatu sklepów Intermarche, pierwszy powstanie w Swarzędzu

  • Autor: Łukasz Stepniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 26-10-2009, 11:03
Władze ITM zaakceptowały plan rozwoju dużego formatu sklepów Intermarche, pierwszy powstanie w Swarzędzu

- Zatwierdziliśmy plany rozwoju sklepów w formacie 2,5 tys. mkw., który będzie startował w większych miastach. Będziemy nie tylko budować nowe duże sklepy, ale także rozbudowywać placówki, które ze względu na ograniczoną powierzchnię nie mogą zwiększać obrotu - mówi Marek Feruga, członek zarządu ITM Polska, spółki odpowiedzialnej za rozwój Grupy w Polsce.

W dużych i średnich miastach firma ma już wykupione w kilku lokalizacjach działki, na których powstaną duże sklepy. Przykładem jest Łódź, gdzie ITM ma wykupione dwie parcele pod większy format placówek.

Jednak wiele sklepów w nowym, dużym formacie powstanie po przebudowaniu już działających obiektów o powierzchni 1,3 tys. mkw. - Często w naszych placówkach dochodzi do sytuacji, w której z aktualnej powierzchni sprzedaży nie da się już "wydusić" większych obrotów. Jesteśmy więc zmuszeni rozbudować część naszych sklepów - wyjaśnia Marek Feruga. I chwali się: - Jesteśmy siecią której sklepy mają jeden z najwyższych obrotów z metra kwadratowego.

Według informacji naszego portalu właściciele części sklepów Intermarche już prowadzą rozbudowę swoich placówek, nie w każdym przypadku będzie to maksymalne 2,5 tys. mkw., często nieco mniejszy pośredni koncept. Jednak, jak zapewnia przedstawiciel ITM w wielu miastach sklepy zostaną rozbudowane do największego możliwego formatu.

- Uruchamianie dużych sklepów rozpoczniemy od Swarzędza, gdzie wkrótce powinien ruszyć swego rodzaju sklep testowy. Następnie będą one powstawać w kolejnych miastach m.in. w Gdańsku - wylicza członek zarządu ITM Polska.

- Trudno mi jest mówić o tym, w jakich kolejnych miastach uruchamiane będą placówki w nowym koncepcie ponieważ kolejność nie została jeszcze ustalona. W tej chwili osoby zarządzające sklepami składają aplikacje, aby wprowadzić u siebie koncept 2,5-tysiącznika. Już wkrótce będziemy mieli odpowiedź, w jakiej kolejności będą się one otwierane - podsumowuje Marek Feruga.

W 2010 r. liczba sklepów tej sieci wzrośnie zgodnie z planem do ponad 260 punktów. Docelowo ITM planuje w Polsce sieć liczącą 800 sklepów Intermarche i 400 Bricomarche. Ponadto chce rozwijać sieć stacji benzynowych przy sklepach Intermarche - mają one powstawać przy wszystkich sklepach tej marki, gdzie będzie taka możliwość.

Grupa Muszkieterów zapowiada dalszą ekspansję. W 2008 r. przybyło w sumie 24 punktów sprzedaży, a do końca 2009 r. sieć powiększy się o kolejne 30 sklepów, głównie w Polsce południowej, południowo - wschodniej, zachodniej i centralnej. Obecnie liczba sklepów Intermarche i Bricomarche w Polsce liczy prawie 210, w tym roku powstaną cztery sklepy typu "dom i ogród" oraz 7 supermarketów spożywczych.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 340) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH