Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Władze Jerónimo Martins zadowolone ze strategii przyjętych przez jej spółki

  • Autor: pr/portalspozywczy.pl
  • Data: 29-10-2010, 20:42

Grupa Jeronimo Martins zamknęła pierwszych dziewięć miesięcy roku ze wzmocnioną wiarą w strategie przyjęte przez swoje spółki. Według władz JM to wynik oparcia koncepcji rozwoju o wyróżniające propozycje dotyczące wartości, mianowicie konkurencyjność cenową i pozycjonowanie polegające na bliskości klientów, marki dystrybucji żywności należące do Grupy - t.j. Pingo Doce, Recheio i Biedronka - nadal w sposób silny zwiększały swoją sprzedaż porównywalną (LFL) jak również swój udział w rynku, udowadniając, że przyjęte formaty wpasowują się w potrzeby klientów, zarówno w Portugalii jak i w Polsce.

Do znaczącego wzrostu sprzedaży skonsolidowanej wynoszącej około 1 014,8 mln euro w porównaniu do tego samego okresu w ubiegłym roku (19,1 proc.), w znacznym stopniu przyczyniły się: sprzedaż porównywalna (LFL) Grupy na poziomie 8,7 proc., rozwój sieci sklepów spożywczych, który zamknął omawiany okres 136. nowymi sklepami w pierwszych dziewięciu miesiącach 2009 roku (z których 127 to sklepy sieci Biedronka) oraz wzrostem średniego kursu wymiany złotego wobec euro, w wysokości 9,1 proc.

Wraz ze wzrostem sprzedaży Grupy, skonsolidowany wynik EBITDA również wykazał znaczący wzrost wynoszący 23,6 proc., stanowiąc marżę w wysokości 7,3 proc. sprzedaży skonsolidowanej (7 proc. w czasie pierwszych dziewięciu miesięcy 2009 roku).

Łącznie, w trakcie pierwszych dziewięciu miesięcy roku, sprzedaż detaliczna zarówno w Polsce jak i w Portugalii odnotowała rekordowy dwucyfrowy wzrost wynoszący odpowiednio 29,6 proc. i 10,5 proc., co jest bardzo pozytywnym sygnałem ze strony konsumentów.

W trzecim kwartale 2010 roku, sprzedaż detaliczna w Portugalii wraz ze sprzedażą Biedronki stanowiła 86,5 proc. sprzedaży skonsolidowanej całej Grupy, przy całkowitym wzroście sprzedaży o odpowiednio 12,6 proc. i 25,5 proc. (20 proc. w zł).

Według władz Grupy silne wyniki działalności firmy w czasie pierwszych III kw. 2010 r. w odniesieniu do wzrostu sprzedaży i wzrostu zysków, umacniają oczekiwania, że zestawienie finansowe za cały rok zamknie się zdecydowanie pozytywnym wynikiem.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (18 860) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH