Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Władze spożywczych spółek liczą na udany przedświąteczny sezon

  • Autor: Puls Biznesu
  • Data: 26-11-2009, 06:43
Władze spożywczych spółek liczą na udany przedświąteczny sezon

Powoli zaczyna się sezon świątecznych zakupów. W tym roku przez spowolnienie trudno liczyć na rekordowe zyski spółek handlowych ogółem, jednak popyt, szczególnie na żywność, według szacunków ma być wyższy niż rok temu. A jest o co walczyć, bo w ubiegłym roku na świąteczne zakupy Polacy wydali 20 mld zł - informuje Puls Biznesu.

Grudniowe święta są lokomotywą napędzającą wyniki przede wszystkim spółkom spożywczym. Przedstawiciele tej branży potwierdzają tę tezę i liczą, że w tym roku, mimo spowolnienia w gospodarce, będzie podobnie.

Jak czytamy w Pulsie Biznesu, giełdowy przedstawiciel rybnej spółki Seko zapewnia, że widzi już ożywienie przedświąteczne i liczy, że tegoroczny sezon przedświąteczny będzie lepszy niż ubiegłoroczny. Z kolei Leszek Wąsowicz, prezes produkującej bakalie spółki Helio liczy, że kryzys nie będzie miał wpływu na popyt na świąteczne produkty.

Na aktywność zakupową Polakow liczą także przedstawiciele branży cukierniczej. Jan Kolański, prezes Jutrzenki nie spodziewa się spadku popytu na wyroby cukiernicze przed świętami - informuje Puls Biznesu.

Jerzy Mazgaj, szef rady nadzorczej Vistula Group przyznaje, że sprzedaż w spożywczej Almie wygląda lepiej niż rok temu jednak już towary oferowane przez Vistulę oraz Kruka sprzedają się gorzej. Jego zdaniem konsumenci nie chcąc rezygnować z kupowania żywności rezygnują z zakupów ubrań i biżuterii.

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

SEKSeko SA

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • sylwek 27-11-2009, 08:28:
Należy jednak dodać, że efekty sezonu przedświątecznego skonsumują głównie sieci. Zarówno poprzez promocje, które są opłacane przez dostawców, jak i talony. Zwykłe hurtownie jeżeli nie odnotuja spadku obrotów w tym okresie to napewno też nie zauważą wzrostu sprzedaży.
Jako, że współpracę z sieciami trudno uznać za opłacalną, zysk zjadany jest przez dodatkowe opłaty, m. in. też z okazji świat więc zwiększony przedświąteczny obrót nie przełozy się znacznie na zyski firm produkujących żywność.
Podsumowując, pewnie wydamy więcej na święta, co zwiększy głównie zyski sieci, które część z nich zainwestują w nowe punkty by na przyszłe świeta zarobić jeszcze więcej.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 973) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH