REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Właściciel Kolportera nie będzie wchodził w nowe biznesy

  • Autor: portalspozywczy.pl/pr
  • Data: 06-05-2015, 12:22
Właściciel Kolportera nie będzie wchodził w nowe biznesy
Krzysztof Klicki, prezes Kolportera. Fot. Kolporter

– Koncentrujemy się na jeszcze bardziej efektywnym wykorzystaniu własnych możliwości w tych obszarach, w których już mamy określoną pozycję. Nie interesuje nas wchodzenie w nowe biznesy, na których się nie znamy. Mamy taką pozycję, że w tym momencie w zupełności wystarczy nam rozwój na poziomie kilku procent rocznie. Mądry i stabilny, bez ryzyka utraty tego, co udało się wypracować. Kolporter ma 25 lat, czas na spokojny, dojrzały rozwój – mówi Krzysztof Klicki, prezes i założyciel Kolportera.

REKLAMA

Kolporter obchodzi w tym roku 25 lat działalności. Przez ten czas firma przeszła długą drogę. Początkowo prowadzono dystrybucję prasy prywatnymi samochodami na terenie Kielc. Obecnie udział Kolportera w rynku prasowym wynosi ok. 56 proc. Firma dystrybuuje 5 tys. tytułów prasowych do 36 tys. odbiorców, w tym 8 tys. prenumeratorów. Ponadto zarządza siecią ponad 1 tys. saloników prasowych oraz salonów Top-Press. Sieć terminali multifunkcyjnych stworzonych przez Kolportera liczy 25 tys. urządzeń. Tylko w ubiegłym roku firmie zarządzanej przez Krzysztofa Klickiego udało się wypracować przychody w wysokości 4,811 mld zł. 

W skład spółki wchodzą trzy departamenty: Dystrybucji Prasy, Sieci Własnej oraz Usług.

Z Kolportera wywodzą się firmy, które działają także w innych branżach, w tym m.in. Condite (budownictwo), Infover (informatyka), czy Expo Silesia (imprezy targowe).

Pomimo dzisiejszego sukcesu firm, prezesowi Klickiemu wielokrotnie towarzyszyły myśli o rezygnacji z biznesu. - Przez pierwsze lata istnienia cały czas walczyliśmy o byt. Najczęściej byliśmy pod kreską i wyścig trwał o to, aby jakoś spiąć finanse na zero. Firma się rozwijała, ale w miarę rozwoju rosły koszty. Gazety to specyficzny towar – wyjątkowo tani, ale wymagający rozwiniętej logistyki. Żeby zarobić trzeba sprzedawać miliony egzemplarzy, ale żeby móc sprzedawać miliony trzeba mieć odpowiednie zaplecze, infrastrukturę. Musieliśmy inwestować w samochody, magazyny, zatrudniać coraz więcej ludzi. Rozwoziliśmy coraz więcej gazet, mieliśmy coraz większe przychody i coraz więcej wydawaliśmy. To była ciągła walka, wiele razy pojawiało się zmęczenie, zniechęcenie, wiele razy miałem ochotę zrezygnować – przyznaje.

Walka o pozycję firm trwa nadal, jednak przybiera nieco innego charakteru – Kolporter ma stabilną sytuację finansową, większy komfort działania i prezentuje określony poziom. Zdaniem Krzysztofa Klickiego rynek ciągle się zmienia i stawia przed przedsiębiorcami nowe wyzwania. Dzisiaj znacznie trudniej jest przebić się przez szklany sufit i odnieść sukces w biznesie. – Przez te ćwierć wieku świat zmienił się diametralnie, siłą rzeczy zmienił się też biznes. Na pewno dziś jest o wiele trudniej znaleźć atrakcyjną niszę na tradycyjnych rynkach, każde tego rodzaju przedsięwzięcie wymaga określonych nakładów finansowych. Ale niesamowite możliwości dla młodych ludzi otworzył internet – coś, czego z kolei na starcie naszej działalności praktycznie nie było – zauważa Klicki.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 533) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH