REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Właściciel sieci Makro Cash&Carry ma nową strategię wobec dostawców. Stawia na małe, lokalne firmy

  • Autor: dlahandlu.pl/portalspozywczy.pl
  • Data: 08-03-2011, 11:14
Właściciel sieci Makro Cash&Carry ma nową strategię wobec dostawców. Stawia na małe, lokalne firmy
Sieć hurtowni Makro Cash & Carry uruchomiła w 2010 r. w Tarnowie Makro Punkt

Zmienne warunki na rynku dostaw surowców, dostępności i cen spowodowały, że niemiecki koncern Metro Group, do którego należy sieć hurtowni Metro Cash& Carry (w Polsce działająca jako Makro C&C - red.), stawia na dostawy żywności od małych, lokalnych producentów.

REKLAMA

Od 2012 roku ma to poprawić dostępność różnorodnej oferty produktów świeżych i jej jakość na półkach hal Metro. Hurtownik zamierza zastosować szereg działań, które pozwolą na zamawianie dostaw najświeższych produktów: takich jak: owoce, warzywa, ryby i mięso, bezpośrednio od małych, lokalnych dostawców.

Metro zamierza wycofać się z zamówień świeżej żywności według dotychczasowych zasad i utworzyć centralny system zamówień dla lokalnych dostawców. Wpłynie to na poprawienie relacji z dostawcami, którzy będą w stanie dostarczać więcej zróżnicowanych, lokalnych towarów.

Jak większość sieci handlowych Metro, kalkuluje swoje przychody na podstawie warunków uzgodnionych z dostawcami. Na skutek zmiennych warunków w ciągu roku, może jednak dojść do trudności z dostępem do pewnych surowców, jego skokowymi zwyżkami cen, itp. Dlatego Metro odchodzi od systemu prognozowania zamówień najświeższych produktów na rzecz zamawiania ich w bardziej elastycznym systemie. Jak twierdzą przedstawiciele firmy Metro da to dostawcom szansę na większą pewność planowania dostaw i cen, a także większą płynność finansową.

W ramach nowej strategii Metro Cash & Carry utworzy pięć lokalnych biur dostaw niektórych grup towarów świeżych, tak aby możliwe było ich pozyskiwanie od lokalnych dostawców. Cztery z planowanych biur zostały już utworzone. Będą one koorydynowały zamawianie niektórych grup towarów dla 13 odziałów Metro Group, zlokalizowanych od Oceanii do Południowej Ameryki.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (23 110) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH