Właściciel sieci Makro i Real notuje wzrost przychodów, ale ma stratę

W zakończonym (31 marca) I kw. 2012 r. niemiecka Grupa Metro (Makro, Real, Media Markt, Saturn) uzyskała przychody netto ze sprzedaży na poziomie 15,6 mld euro, co oznacza wzrost o 2,2 proc. W walutach lokalnych w sprzedaż wzrosła o 2,6 proc. r/r. EBIT był jednak gorszy o 9 mln euro r/r.
W pierwszych trzech miesiącach tego roku Metro było 82 mln euro pod kreską. To dużo więcej niż rok wcześniej, gdy strata wyniosła tylko 3 mln euro.
Na wynik Grupy miały wpływ m.in. znaczne inwestycje w ceny i rozwój sieci sprzedaży.
Olaf Koch szef Metro Group powiedział, „że na podstawie dotychczasowego poziomu sprzedaży Grupa spodziewa się zysku na poziomie poprzedniego roku.
Prezes koncernu już zapowiada oszczędności - w sumie mają wynieść 100 mln euro, w planach są zwolnienia pracowników m.in. w Niemczech. Olaf Koch szczegółów planu restrukturyzacyjnego na razie nie ujawnia. Spółka ma go ogłosić w ciągu trzech miesięcy do pół roku.
Metro ograniczy w tym roku swój budżet inwestycyjny o 200 mln euro do kwoty 1,8 mld, co oznacza mniejszą ilość nowych sklepów niż pierwotnie planowano.
W Niemczech sprzedaż Grupy Metro wzrosła o 1,6 proc. do 6 mld euro (z wyraźnym wzrostem sprzedaży żywności).Sprzedaż zagraniczna niemieckiego koncernu wzrosła o 2,6 proc. do 9,6 mld euro, na wynik duży negatywny wpływ miały różnice kursowe (w walucie lokalnej sprzedaż wzrosła o 3,2 proc.).
W Europie Zachodniej sprzedaż spadła o 1,2 proc. do 4,7 mld euro, podczas gdy sprzedaż w Europie Środkowej i Wschodniej wzrosła o 3,5 proc. do 4 mld euro oraz o 6,6 proc. w walucie lokalnej. W regionie Azji i Afryki sprzedaż wzrosła o rekordowe 21,3 proc., do 1 mld euro.
Sprzedaż w Metro Cash & Carry wzrosła o 3,7 proc. do 7,3 mld euro, na co miał wpływ dynamiczny rozwój w Europie Środkowo-Wschodniej i Azji. Sprzedaż like-for-like wzrosła o 2 proc.
Sprzedaż sieci Real wzrosła o 2,3 proc. do2,7 mld euro, m.in. ze względu na pozytywny efekt kalendarzowe.
Sprzedaż w sieci Media-Saturn wzrosła 0,4 proc. do 5 mld euro. Rośnie także sprzedaż online.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
KOMENTARZE
Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!