Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Właściciel sieci Makro i Real notuje wzrost przychodów, ale ma stratę

  • Autor: portalspozywczy.pl/gazeta.pl
  • Data: 04-05-2012, 09:49
Właściciel sieci Makro i Real notuje wzrost przychodów, ale ma stratę
fot. cache.daylife.com

W zakończonym (31 marca) I kw. 2012 r. niemiecka Grupa Metro (Makro, Real, Media Markt, Saturn) uzyskała przychody netto ze sprzedaży na poziomie 15,6 mld euro, co oznacza wzrost o 2,2 proc. W walutach lokalnych w sprzedaż wzrosła o 2,6 proc. r/r. EBIT był jednak gorszy o 9 mln euro r/r.

W pierwszych trzech miesiącach tego roku Metro było 82 mln euro pod kreską. To dużo więcej niż rok wcześniej, gdy strata wyniosła tylko 3 mln euro.

Na wynik Grupy miały wpływ m.in. znaczne inwestycje w ceny i rozwój sieci sprzedaży.

Olaf Koch szef Metro Group powiedział, „że na podstawie dotychczasowego poziomu sprzedaży Grupa spodziewa się zysku na poziomie poprzedniego roku.

Prezes koncernu już zapowiada oszczędności - w sumie mają wynieść 100 mln euro, w planach są zwolnienia pracowników m.in. w Niemczech. Olaf Koch szczegółów planu restrukturyzacyjnego na razie nie ujawnia. Spółka ma go ogłosić w ciągu trzech miesięcy do pół roku.

Metro ograniczy w tym roku swój budżet inwestycyjny o 200 mln euro do kwoty 1,8 mld, co oznacza mniejszą ilość nowych sklepów niż pierwotnie planowano. 

W Niemczech sprzedaż Grupy Metro wzrosła o 1,6 proc. do 6 mld euro (z wyraźnym wzrostem sprzedaży żywności).

Sprzedaż zagraniczna niemieckiego koncernu wzrosła o 2,6 proc. do 9,6 mld euro, na wynik duży negatywny wpływ miały różnice kursowe (w walucie lokalnej sprzedaż wzrosła o 3,2 proc.).

W Europie Zachodniej sprzedaż spadła o 1,2 proc. do 4,7 mld euro, podczas gdy sprzedaż w Europie Środkowej i Wschodniej wzrosła o 3,5 proc. do 4 mld euro oraz o 6,6 proc. w walucie lokalnej. W regionie Azji i Afryki sprzedaż wzrosła o rekordowe 21,3 proc., do 1 mld euro.

Sprzedaż w Metro Cash & Carry wzrosła o 3,7 proc. do 7,3 mld euro, na co miał wpływ dynamiczny rozwój w Europie Środkowo-Wschodniej i Azji. Sprzedaż like-for-like wzrosła o 2 proc.

Sprzedaż sieci Real wzrosła o 2,3 proc. do2,7 mld euro, m.in. ze względu na pozytywny efekt kalendarzowe.

Sprzedaż w sieci Media-Saturn wzrosła 0,4 proc. do 5 mld euro. Rośnie także sprzedaż online.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 220) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH