Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Właściciel sieci Makro i Real zwiększa zyski, ale głównie dzięki oszczędnościom

  • Autor: Reuters/portalspozywczy.pl
  • Data: 03-05-2011, 17:11

Wyniki Metro, czwartej co do wielkości sieci handlowej na świecie, potwierdziły obawy, że mimo globalnego ożywienia gospodarczego program oszczędnościowe i rosnące ceny ograniczają wydatki konsumentów.

Niemiecka grupa Metro, która prowadzi hurtownie, hipermarkety, sklepy z elektroniką i domy towarowe, podała we wtorek, że jej zysk operacyjny w I kw. br. wzrósł o 6,6 procent, do 145 milionów euro, w dużej mierze za sprawą cięcia kosztów.

Sprzedaż utrzymała się jednak na dotychczasowym poziomie 15,5 mld euro, podczas gdy analitycy spodziewali się niewielkiego wzrostu.

Władze Metro komentowały wyniki firmy wskazując, że wydatki zostały ograniczone przez późną Wielkanoc, a uwzględniając te święta sprzedaż w okresie styczeń-kwiecień wzrosła o 1,1 proc. Grupa potwierdziła również, że w 2011 roku spodziewa się wzrostu sprzedaży o ponad cztery procent i zysku operacyjnego o 10 procent.

W Europie Zachodniej sprzedaż spadła o 1,9 proc. do 4.8 mld. Sprzedaż w Europie Środkowej i Wschodniej wzrosła o 2,5 proc. do 3.8 mld euro. W regionie Azji i Afryki, sprzedaż ponownie zanotowała znaczące wzrosty o 22,5 proc. do 0.9 mld euro.

W pierwszym kwartale 2011 roku sprzedaż w hipermarketach Real spadła o 3,5 proc. do 2.6 mld euro, zaś sprzedaży w sieciach Media Markt i Saturn wzrosła o 0,8 proc. do 5 mld euro. Sieć hurtowni Metro Cash & Carry wygenerowała sprzedaż wyższą o 1,1 proc. co dało wynik 7 mld euro. Sprzedaż w domach handlowych Galeria Kaufhof spadła o 4,7 proc. do 0.8 mld euro.

Niemcy są jedną z najszybciej rozwijających się gospodarek Europy, napędzanych przez dynamiczny wzrost eksportu. Analitycy mają również nadzieję, że Metro skorzysta z dynamicznego rozwoju na swoich rynkach wschodnioeuropejskich.

Grupa Metro, która prowadzi ponad 2,1 tys. sklepów w 33 krajach podała w marcu, że zagrożenie dla ożywienia gospodarczego wzrosło po trzęsieniu ziemi w Japonii i niepokojach w świecie arabskim. W rezultacie kurs akcji spółki spadł mimo lepszych od oczekiwanych wyników za 2010 rok.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 529) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH