Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Właściciel sieci Real i Makro chce inwestować w ceny

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 23-05-2012, 11:35
Właściciel sieci Real i Makro chce inwestować w ceny
Sprzedaż grupy Metro spadła w 2011 roku o 0,8 proc. do 66,7 mld euro

Niemiecka Metro Group potwierdza strategię na najbliższe lata. Priorytetem będzie wzrost sprzedaży like-for-like, położenie większego nacisku na działalność operacyjną i bardziej efektywne struktury administracyjne oraz stabilna dywidenda w wysokości 1,35 euro na jedną akcję.

- Będziemy nadal znacząco inwestować w obszary, które przynoszą korzyści naszym klientom i pozwalają odróżnić nas od naszych konkurentów. Obejmować one będą atrakcyjniejszy asortyment, doradztwo dla klientów oraz inwestycje w ceny - powiedział Olaf Koch, prezes zarządu Metro AG.

Pomimo trudnej ogólnej sytuacji gospodarczej, Metro Group udało się utrzymać pozycję na rynku. Sprzedaż grupy spadła nieznacznie o 0,8% do wysokości 66,7 mld euro. - 2011 nie był łatwym rokiem dla Metro Group - podkreślił Koch.

Firma pracuje m.in. nad stworzeniem bardziej efektywnych struktur administracyjnych, zwłaszcza w centrali grupy w Düsseldorfie. FIima chce również zmienić kalendarzowy rok finansowy. Ma on trwać od 1października do 30 września.

W zakończonym (31 marca) I kw. 2012 r. niemiecka Grupa Metro (Makro, Real, Media Markt, Saturn) uzyskała przychody netto ze sprzedaży na poziomie 15,6 mld euro, co oznacza wzrost o 2,2 proc. W walutach lokalnych w sprzedaż wzrosła o 2,6 proc. r/r. Jednak Metro Group zanotowało 82 mln euro straty, wobec 3 mln euro straty rok wcześniej. EBITDA wyniosła 9 mln euro na minusie.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (11 347) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.