Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Właściciel sieci Statoil może przejmować nie tylko stacje, ale też sieci handlowe

  • Autor: ŁS, PJ, portalspozywczy.pl
  • Data: 03-11-2014, 14:48
Właściciel sieci Statoil może przejmować nie tylko stacje, ale też sieci handlowe
Andrzej Kondys, dyrektor działu Market Development w Statoil Fuel & Retail Polska (fot. Piotr Krol)

- Szukamy wszelkich możliwości rozwoju. Analizowane są wszystkie możliwe warianty. Przejęcie Statoil Fuel & Retail przez Alimentation Couche-Tard było jedynie zdobyciem przyczółka w Europie - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Andrzej Kondys, dyrektor działu Market Development w Statoil Fuel & Retail Polska.

Jak będą musiały zmienić swój biznes stacje, żeby dostosować się do nowych warunków? Do jakich zmian doszło w ciągu ostatnich lat?

Widzimy zdecydowanie znaczną poprawę samych standardów stacji. W latach 90-tych podstawa rynku był CPN. Dziś stacje te należą do firmy PKN Orlen i są to nowoczesne, doinwestowane obiekty z rozwiniętym sklepem i rozbudowaną ofertą spożywczą i gastronomiczną. W ciągu ostatnich kilkunastu lat wszyscy przeszli z oferty typowo samochodowej, jak wycieraczki, czy oleje, do oferty food-owej. Podniósł się standard nie tylko stacji należących do tzw. wielkiej piątki, ale również pojawiły się niezależne, lokalne sieci franczyzowe, które też wdrażają swoje standardy, mają wspólną markę i politykę cenową. Pojawiły się również promowane niezależnie autorskie koncepty food-owe. Przykładem jest to, co widzimy w przypadku Wild Bean Cafe, czy Stop Cafe. Widzimy też ekspansję polskich koncernów paliwowych na sąsiednie kraje, jak również konsolidację branży. Z polskiego rynku wycofały się m.in. Aral, Preem i Neste. Wiemy też, że z wielu krajów wycofał się Shell, także Łukoil sprzedał aktywa w kilku krajach regionu. Na pewno rynek będzie się dalej konsolidował. To jest kontynuacja procesu, który trwa już od wielu lat i będzie systematycznie postępował w Polsce.

W jakim kierunku ta konsolidacja pójdzie?

Spójrzmy na Stany Zjednoczone. Tam nastąpiło odcięcie części produkcyjnej paliwa od handlu na stacjach. Nasza firma wyrosła na tym, że sklep jest podstawą biznesu, a paliwo jest jednym z towarów, które sprzedajemy „w sklepie". Także sklepy Alimentation Couche-Tard (firmy, do której należy Statoil Fuel & Retail - red.) są ulokowane przy wiatach koncernów Shell, czy Texaco. Brand paliwowy jest niezależny od brand-u sklepu.

Czy firma zainteresowana jest tylko innymi sieciami paliw, czy w grę wchodzą też przejęcia tradycyjnych sieci handlowych?

Szukamy wszelkich możliwości rozwoju. Analizowane są wszystkie możliwe warianty. Przejęcie Statoil Fuel & Retail przez Alimentation Couche-Tard było jedynie zdobyciem przyczółka w Europie.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 346) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH