Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Właściciel sieci Statoil może przejmować nie tylko stacje, ale też sieci handlowe

  • Autor: ŁS, PJ, portalspozywczy.pl
  • Data: 03-11-2014, 14:48
Właściciel sieci Statoil może przejmować nie tylko stacje, ale też sieci handlowe
Andrzej Kondys, dyrektor działu Market Development w Statoil Fuel & Retail Polska (fot. Piotr Krol)

- Szukamy wszelkich możliwości rozwoju. Analizowane są wszystkie możliwe warianty. Przejęcie Statoil Fuel & Retail przez Alimentation Couche-Tard było jedynie zdobyciem przyczółka w Europie - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Andrzej Kondys, dyrektor działu Market Development w Statoil Fuel & Retail Polska.

Jak będą musiały zmienić swój biznes stacje, żeby dostosować się do nowych warunków? Do jakich zmian doszło w ciągu ostatnich lat?

Widzimy zdecydowanie znaczną poprawę samych standardów stacji. W latach 90-tych podstawa rynku był CPN. Dziś stacje te należą do firmy PKN Orlen i są to nowoczesne, doinwestowane obiekty z rozwiniętym sklepem i rozbudowaną ofertą spożywczą i gastronomiczną. W ciągu ostatnich kilkunastu lat wszyscy przeszli z oferty typowo samochodowej, jak wycieraczki, czy oleje, do oferty food-owej. Podniósł się standard nie tylko stacji należących do tzw. wielkiej piątki, ale również pojawiły się niezależne, lokalne sieci franczyzowe, które też wdrażają swoje standardy, mają wspólną markę i politykę cenową. Pojawiły się również promowane niezależnie autorskie koncepty food-owe. Przykładem jest to, co widzimy w przypadku Wild Bean Cafe, czy Stop Cafe. Widzimy też ekspansję polskich koncernów paliwowych na sąsiednie kraje, jak również konsolidację branży. Z polskiego rynku wycofały się m.in. Aral, Preem i Neste. Wiemy też, że z wielu krajów wycofał się Shell, także Łukoil sprzedał aktywa w kilku krajach regionu. Na pewno rynek będzie się dalej konsolidował. To jest kontynuacja procesu, który trwa już od wielu lat i będzie systematycznie postępował w Polsce.

W jakim kierunku ta konsolidacja pójdzie?

Spójrzmy na Stany Zjednoczone. Tam nastąpiło odcięcie części produkcyjnej paliwa od handlu na stacjach. Nasza firma wyrosła na tym, że sklep jest podstawą biznesu, a paliwo jest jednym z towarów, które sprzedajemy „w sklepie". Także sklepy Alimentation Couche-Tard (firmy, do której należy Statoil Fuel & Retail - red.) są ulokowane przy wiatach koncernów Shell, czy Texaco. Brand paliwowy jest niezależny od brand-u sklepu.

Czy firma zainteresowana jest tylko innymi sieciami paliw, czy w grę wchodzą też przejęcia tradycyjnych sieci handlowych?

Szukamy wszelkich możliwości rozwoju. Analizowane są wszystkie możliwe warianty. Przejęcie Statoil Fuel & Retail przez Alimentation Couche-Tard było jedynie zdobyciem przyczółka w Europie.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 111) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.