REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Włoski rynek handlu to, oprócz supermarketów, wiele tradycyjnych sklepów

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 02-11-2016, 10:24
Włoski rynek handlu to, oprócz supermarketów, wiele tradycyjnych sklepów
Emiliano Castagna, wiceprezes i członek zarządu Włoskiej Izby Handlowo-Przemysłowej w Polsce, fot. Włoska Izba Handlowo-Przemysłowa w Polsce

Polscy producenci żywności, którzy chcieliby wejść na rynek włoski powinni poznać jego specyfikę. Emiliano Castagna wiceprezes i członek zarządu Włoskiej Izby Handlowo-Przemysłowej w Polsce w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl tłumaczy, że włoski rynek handlu detalicznego to lubiane przez Włochów supermarkety i hipermarkety, do których chodzą najczęściej raz w tygodniu, ale też bardzo dużo małych tradycyjnych sklepów, w których Włosi lubią kupować małe porcje produktów wysokiej jakości.

REKLAMA

- Rynek supermarketów i hipermarketów we Włoszech funkcjonuje od 40-50 lat. Pierwsze centrum handlowe, czyli hipermarket i kilka sklepów, powstało w Mediolanie na początku lat dziewięćdziesiątych, czy pod koniec lat osiemdziesiątych. We Włoszech było wtedy dużo małych sklepów, jednak, pomimo ekspansji hipermarketów, nadal jest ich sporo. Są one bardzo wyspecjalizowane – to piekarnie, sklepy z wędlinami (wł. salumeria), czy z owocami i warzywami – mówi  serwisowi portalspożywczy.pl Emiliano Castagna wiceprezes i członek zarządu Włoskiej Izby Handlowo-Przemysłowej w Polsce.  

Dodaje, że Włosi bardzo lubią chodzić do małych sklepów, ponieważ dostają coś, czego nie dostaną w supermarketach. - Produkty sprzedawane w małych sklepach kosztują więcej, ale są bardzo wysokiej jakości, często są to specjalności regionalne. Małe sklepy sprzedają znacznie droższe owoce i warzywa, ale są to produkty naprawdę wysokiej jakości. Koszt jest wyższy, ale otrzymuje się lepsze produkty i obsługę, której nie ma w dużej sieci. Poza tym ważny jest tu kontakt osobisty.  

Emiliano Castagna tłumaczy również, że według badań najwięcej rodzin włoskich robi zakupy raz na tydzień w supermarkecie – mają wtedy wszystko na miejscu. Włosi codziennie kupują tylko bardzo drobne produkty np. świeży chleb z piekarni.

Jeśli chodzi o dyskonty we Włoszech to – jak wyjaśnia Castagna – obecnie Lidl, podobnie jak w Polsce, pozycjonuje się bardziej na supermarket niż na dyskont.

– Oprócz Lidla, we Włoszech jest kilka sieci, które prowadzą zarówno supermarkety jak i dyskonty. Ale dyskonty kierują swoją ofertę do ludzi, którzy mają bardzo niskie możliwości finansowe, a we Włoszech są to zazwyczaj Arabowie, Afrykanie i Chińczycy – tłumaczy Emiliano Castagna.

CENY HURTOWE

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (26 329) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 219)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH