Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Wojciechowicz: Na polskim rynku jest miejsce dla formatu delikatesów

  • Autor: Olimpia Wolf/www.portalspozywczy.pl
  • Data: 14-10-2016, 12:05
Wojciechowicz: Na polskim rynku jest miejsce dla formatu delikatesów
Andrzej Wojciechowicz, szef firmy doradczej FMCG Business Consulting, fot. Pawel Pawlowski/zelaznastudio.pl

Rynek handlu detalicznego jest bardzo zróżnicowany w swej formie i oferuje miejsce dla każdego właściwie prowadzonego formatu sklepu. Delikatesy również mogą mieć na nim swoje stałe miejsce – mówi dla serwisu portalspozywczy.pl Andrzej Wojciechowicz, szef firmy doradczej FMCG Business Consulting.

– Warto dookreślić, co rozumiemy pod szyldem sklep delikatesowy. Model sklepu detalicznego determinują przede wszystkim: asortyment, merchandising, aranżacja powierzchni sprzedażowej, technologia i skala serwisu oraz wskazania lokalizacyjne – mówi dla serwisu portalspozywczy.pl Andrzej Wojciechowicz, szef firmy doradczej FMCG Business Consulting.

– Rozważmy te czynniki dla modelu delikatesów. Delikatesy to przede wszystkim w pełni satysfakcjonujący klienta wybór produktów oraz nienaganna jakość i świeżość tej oferty. Wybór ten to szeroki i zrównoważenie głęboki asortyment towarowy wzmocniony ofertą unikalną lub wręcz wyłączną w niektórych rodzinach artykułów spożywczych. Szczególnie starannie musi być dobrana głębokość asortymentu. Zbyt liczna obecność marek dla tej samej rodziny produktowej może doprowadzić do dezorientacji klienta, w efekcie utrudniając podjęcie decyzji o zakupie – skutek przeciwny od zamierzonego. W ślad za asortymentem delikatesy wyróżnia przestrzenna aranżacja powierzchni sklepu i klarowny merchandising, umożliwiające swobodne, wygodne i niespieszne dokonanie wyboru – tłumaczy ekspert.

Dodaje, że drugi wspomniany atrybut delikatesów to wzorowa świeżość i jakość produktów. Ta podstawowa wręcz elementarna zasada handlowa musi być w rzeczywistości realizowana. Większość placówek handlowych, a w szczególności związki sieciowe, ma zapisaną tę regułę we wszystkich podręcznikach operacyjnych. No cóż, zapisaną ale najczęściej nierealizowaną.

– Możemy to ocenić podczas codziennych zakupów. Delikatesy to sklep w którym, po kolejnej już wizycie, biorąc produkt do ręki, nie odczuwamy potrzeby oceny jego jakości bądź świeżości. Ufamy sprzedawcy. Wszystkie, ale to naprawdę wszystkie produkty muszą spełniać te dwa podstawowe wymogi.

Po trzecie – wyjaśnia Andrzej Wojciechowicz – i jest to chyba na obecnym etapie rozwoju rynku najważniejszy wyróżnik, to wzorowa i fachowa obsługa ze strony personelu. Serwis dla klienta musi być wyjątkowy, przyjazny i w pełni satysfakcjonujący. Zakupy mają być dla niego przyjemnością. Pominięcie tego elementu zniweczy wszelkie przewagi asortymentowe i wyszukane inwestycje.

– Nie wystarczy ubrać się jak supermen, trzeba jeszcze umieć latać, a to nie łatwa sztuka.
Teraz możemy sobie odpowiedzieć na zadane pytanie, czy to dobry pomysł na prowadzenie handlu? Odpowiedzmy samym sobie. Czy chcielibyśmy robić zakupy w sklepie, który oferuje nam pełen wybór artykułów o sprawdzonej jakości i świeżości z miłą obsługą i w wygodnym otoczeniu, nawet jeżeli za ten ,,komfort’’ , który powinien być normą, przyjdzie nam zapłacić kilka procent drożej? Myślę że tak – mówi szef firmy doradczej FMCG Business Consulting.

KOMENTARZE: (3)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • jasio 17-10-2016, 21:07:
Oczywiście, że jest miejsce na taki format. Właśnie się zwolniło po Almie.
A póki co ludziska walą dzrwiami i oknami do Lidla i Biedronki.
  • Magda 15-10-2016, 23:20:
Dobrze powiedziane. Szkoda tylko że tak mało jest delikatesów spełniających w/w kryteria... Może kiedys własciciele dojrzeja do tego żeby prowadzic je wedle tego wzorca zwłaszcza jezeli chodzi o świeżość produktów..
  • feris 15-10-2016, 11:27:
delikatesy!!!! oby powróciły jak za dawnych lat! wszystko w jednym sklepie, produkty znanych sprawdzonych firm , żadnych śmieci w postaci tzw. marek własnych, których nikt myślący nie kupi. Mam61736 jeden taki punkt na osiedlu - nowoczesne , przyjazne i świetnie zaopatrzone delikatesy , w których kupuje absolutnie wszystko. Uwielbiam robić tam zakupy!

Zobacz wszystkie komentarze (3)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 451) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH