Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Wojciechowicz: Systemy RFID i beacony usprawnią sprzedaż w sieciach handlowych

W jaki sposób nowe technologie mogą wspomagać pracę menadżerów z branży handlu detalicznego? – Kontrola, analiza i redukcja OPEX nie może już polegać tylko na doświadczeniu i kreatywności kadry menadżerskiej. Konieczna jest bardziej szczegółowa i celowana analiza nowego zasobu danych, które mogą dostarczyć nowe systemy śledzenia procesów operacyjnych – mówi dla serwisu portalspozywczy.pl Andrzej Wojciechowicz, szef firmy doradczej FMCG Business Consulting.

Wojciechowicz: Systemy RFID i beacony usprawnią sprzedaż w sieciach handlowych
Andrzej Wojciechowicz, szef firmy doradczej FMCG Business Consulting. Fot. PTWP

Autor: www.portalspozywczy.pl
Data: 08-05-2017, 11:54

– Rozwiązania oparte np. na RFID czy beaconach i identyfikacji produktywności personelu dostarczają interesujących danych, które po właściwej analizie mogą znakomicie usprawnić procesy sprzedażowe i co najważniejsze podnieść wydajność pracy zespołu. Bez względu na charakter przedsięwzięcia – czy to będzie detal, dystrybucja, czy też hurt – ciągła analiza jest niezbędna dla zachowania poziomu konkurencyjności na wolnym rynku – mówi dla serwisu portalspozywczy.pl Andrzej Wojciechowicz, szef firmy doradczej FMCG Business Consulting.

Dodaje, że innymi zastosowaniami w tym samym obszarze są kasy samoobsługowe i self-skanery. – Te pilotażowe wdrożenia nie są już tak oczywiste. Sprawne technologicznie systemy borykają się z niedopracowanymi procesami i procedurami ich wdrożenia – wyjaśnia Wojciechowicz.

– To jeszcze jeden przykład wskazujący iż proces: inicjatywa branży plus naukowo-technologiczny zespół, równa się wdrożenie, to najlepsza ścieżka realizacji rozwiązań innowacyjnych.  Szyte na miarę potrzeb rozwiązania, tworzone przez międzywydziałowe zespoły projektowe to najlepsza droga do sukcesu we wdrożeniu – tłumaczy ekspert. 

– Takie rozwiązania powstają w ostatnim czasie w obszarze strategii marketingowych i sprzedażowych. Z jednej strony prowadzi się szerokie badania konsumenckie, które tylko w ogólnikowy sposób wskazują pojawiające się trendy i mody. Bardzo trudno je właściwie skwantyfikować i nadać rangę w funkcji sprzedaży i marży operatora – mówi ekspert.

Jego zdaniem wyższość uzyskują systemy, rozwiązania dedykowane, przygotowywane na potrzeby konkretnego operatora handlowego. – Przykładem może być system badania satysfakcji klientów C2Y aplikowany zarówno w obszarze relacji B2C jak i B2B. Poznanie opinii naszych klientów czy kontrahentów to już za mało. Współczesna branża handlowa, na tak wysoko konkurencyjnym rynku musi szukać widocznych wyróżników. Celowanych, właściwie dobranych, nie wymyślonych lecz skrojonych na miarę potrzeb i oczekiwań naszej grupy docelowej. Grupy docelowej, którą też musimy właściwie rozpoznać – podsumowuje Andrzej Wojciechowicz.

O innowacjach w branży FMCG czytaj więcej:

Wojciechowicz o innowacjach w FMCG: Im mniejsza firma, tym większy opór na zmiany

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Andrzej Wojciechowicz RSS ALERT    /    technologie RSS ALERT    /    technologie dla branży spożywczej RSS ALERT    /    sieci handlowe RSS ALERT    /    kasy samoobsługowe RSS ALERT    /    self-skanery RSS ALERT    /    systemy RFID RSS ALERT    /    beacony RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.227.186.112
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.