Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Wojciechowicz: Systemy RFID i beacony usprawnią sprzedaż w sieciach handlowych

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 08-05-2017, 11:54
Wojciechowicz: Systemy RFID i beacony usprawnią sprzedaż w sieciach handlowych
Andrzej Wojciechowicz, szef firmy doradczej FMCG Business Consulting. Fot. PTWP

W jaki sposób nowe technologie mogą wspomagać pracę menadżerów z branży handlu detalicznego? – Kontrola, analiza i redukcja OPEX nie może już polegać tylko na doświadczeniu i kreatywności kadry menadżerskiej. Konieczna jest bardziej szczegółowa i celowana analiza nowego zasobu danych, które mogą dostarczyć nowe systemy śledzenia procesów operacyjnych – mówi dla serwisu portalspozywczy.pl Andrzej Wojciechowicz, szef firmy doradczej FMCG Business Consulting.

– Rozwiązania oparte np. na RFID czy beaconach i identyfikacji produktywności personelu dostarczają interesujących danych, które po właściwej analizie mogą znakomicie usprawnić procesy sprzedażowe i co najważniejsze podnieść wydajność pracy zespołu. Bez względu na charakter przedsięwzięcia – czy to będzie detal, dystrybucja, czy też hurt – ciągła analiza jest niezbędna dla zachowania poziomu konkurencyjności na wolnym rynku – mówi dla serwisu portalspozywczy.pl Andrzej Wojciechowicz, szef firmy doradczej FMCG Business Consulting.

Dodaje, że innymi zastosowaniami w tym samym obszarze są kasy samoobsługowe i self-skanery. – Te pilotażowe wdrożenia nie są już tak oczywiste. Sprawne technologicznie systemy borykają się z niedopracowanymi procesami i procedurami ich wdrożenia – wyjaśnia Wojciechowicz.

– To jeszcze jeden przykład wskazujący iż proces: inicjatywa branży plus naukowo-technologiczny zespół, równa się wdrożenie, to najlepsza ścieżka realizacji rozwiązań innowacyjnych.  Szyte na miarę potrzeb rozwiązania, tworzone przez międzywydziałowe zespoły projektowe to najlepsza droga do sukcesu we wdrożeniu – tłumaczy ekspert. 

– Takie rozwiązania powstają w ostatnim czasie w obszarze strategii marketingowych i sprzedażowych. Z jednej strony prowadzi się szerokie badania konsumenckie, które tylko w ogólnikowy sposób wskazują pojawiające się trendy i mody. Bardzo trudno je właściwie skwantyfikować i nadać rangę w funkcji sprzedaży i marży operatora – mówi ekspert.

Jego zdaniem wyższość uzyskują systemy, rozwiązania dedykowane, przygotowywane na potrzeby konkretnego operatora handlowego. – Przykładem może być system badania satysfakcji klientów C2Y aplikowany zarówno w obszarze relacji B2C jak i B2B. Poznanie opinii naszych klientów czy kontrahentów to już za mało. Współczesna branża handlowa, na tak wysoko konkurencyjnym rynku musi szukać widocznych wyróżników. Celowanych, właściwie dobranych, nie wymyślonych lecz skrojonych na miarę potrzeb i oczekiwań naszej grupy docelowej. Grupy docelowej, którą też musimy właściwie rozpoznać – podsumowuje Andrzej Wojciechowicz.

O innowacjach w branży FMCG czytaj więcej:

Wojciechowicz o innowacjach w FMCG: Im mniejsza firma, tym większy opór na zmiany

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 288) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH