Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Wojna cenowa Lidla i Biedronki: Spadek rentowności czy wzrost liczby klientów?  

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 30-08-2016, 13:46
Wojna cenowa Lidla i Biedronki: Spadek rentowności czy wzrost liczby klientów?  
Radosław Kaczmarek, Strategy Consultant & Partner w agencji strategicznej Melting Pot. Fot. Melting Pot

Pod koniec sierpnia Lidl i Biedronka wystartowały z kolejnymi promocjami cenowymi, tym razem oferując bony i rabaty za zakupy. – Ta wojna promocyjna będzie miała oczywiście wpływ na rentowność obu sieci w tym okresie (w końcu przyznają duże rabaty), ale w łatwy sposób może być wyrównana w długim okresie poprzez przyciągnięcie do sieci nowych, wartościowych klientów – mówi dla serwisu portalspozywczy.pl Radosław Kaczmarek, Strategy Consultant & Partner w agencji strategicznej Melting Pot.

22 sierpnia Lidl zaoferował klientom bon w wysokości 20 złotych za zakupy w wysokości 100 zł. Od 25 sierpnia sieć zwiększyła wartość bonu i za każde zakupy za 100 zł oferuje bon o wartości 30 zł na kolejne zakupy. Dodatkowo, każdy klient, który odebrał już bon o niższej wartości (20 zł) otrzyma na wymianę bon za 30 zł. Biedronka zaś w promocji trwającej od 23 do 28 sierpnia oferowała klientom natychmiastowy rabat w wysokości 25 zł, ale za zakupy o wartości minimum 199 zł.

– Obecną sytuację na rynku retail można porównać do finału tenisowego turnieju na kortach Wimbledonu, w którym na korcie spotyka się dwóch najlepszych graczy. Zdecydowanie lepszych niż cała konkurencja. Finaliści rozpoczynają wielki i wyniszczający obydwu, pojedynek w walce o ostateczną wygraną. Mocne serwy, wymiany ciosów... A publiczność raz klaszcze po zagraniu jednego, raz drugiego i jest tak tą walką zachwycona, że chciałby, aby trwała ona w nieskończoność. Bo przecież to wszystko dla uciechy publiki – mówi dla serwisu portalspozywczy.pl Radosław Kaczmarek, Strategy Consultant & Partner w agencji strategicznej Melting Pot.

Dodaje, że konkurencja zaś albo czeka na rewanż obmyślając taktykę w szatni, albo szuka możliwości dodania sobie siły i umiejętności za pomocą dopingu. Lub też, jeśli jest na tyle sprytna i przewidująca, szuka dla siebie innego turnieju do wygrania. 

– Tak dokładnie wygląda wojna promocyjna pomiędzy dwiema sieciami, czyli Lidlem i Biedronką. Kto na niej zyskuje? Oczywiście konsumenci, którzy mogą kupować taniej oraz sieci, które zwabiają do siebie łowców promocji w ilościach hurtowych. Zarówno od siebie nawzajem, ale też od pozostałych graczy na rynku. Nie znając danych liczbowych odnośnie przepływu klientów pomiędzy sieciami ciężko precyzyjnie określić ten poziom, ale intuicyjnie można na pewno powiedzieć, że jest znaczny, biorąc pod uwagę skalę działania Lidla i Biedronki – tłumaczy Radosław Kaczmarek. 

Podkreśla, że ta wojna promocyjna będzie miała oczywiście wpływ na rentowność obu sieci w tym okresie (w końcu przyznają duże rabaty), ale w łatwy sposób może być wyrównana w długim okresie poprzez przyciągnięcie do sieci nowych, wartościowych klientów. 

– Co ważne, w tym momencie należy spojrzeć bliżej na najnowsze narzędzie promocyjno-lojalizujące realizowane przez sieć Biedronka, czyli kartę Moja Biedronka i unikalne nagrody za regularne zakupy powyżej 40 zł. Z jednej strony wydaje się, że punkt wejścia i atrakcyjność nagród stanowić będą dużą barierę. Z drugiej, jest to zapewne oczywiste narzędzie do zbierania danych konsumenckich i przygotowanie bazy danych do dalszych prac. Tylko jeśli rzeczywiście tak jest, to pytanie o masowe narzędzia promocyjne (nagrody), które zainteresowałyby więcej konsumentów, niż tylko tych chcących otrzymać maskotkę wartą 49 złotych (a tak naprawdę kilka złotych) przy zakupach za (mniej więcej) 800 PLN. Podsumowując – jest i będzie ciekawie, szczególnie z punktu widzenia kupujących – mówi ekspert agencji strategicznej Melting Pot.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (5)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • kimać 03-09-2016, 18:12:
lidl to już kompletne dziadostwo ,a mieso obie firmy maja diabła warte ,syf kiła mogiła
  • Handlowiec 30-08-2016, 22:26:
A gdzie jest UOKIK -przecież to jest jawne łamanie Ustawy o Ochronie Konkurencji i Konsumentów poprzez nagminne stosowanie cen dumpingowych.Skoro mają pieniędze na dumping to niech płacą wysokie kary nakładane przez UOKiK przewidziane w tej Ustawie wspomagając polski budżet w realizacji słusznych programów (m.inn.500+.
  • #tvnuwaga 30-08-2016, 21:34:
nic dziwnego stąd @gri Plus musi sprycować świnie aby był wynik WHgruppy hail lung a wycofania... zdarzają się

Zobacz wszystkie komentarze (5)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 381) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH