Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Wojna cenowa Lidla i Biedronki: Spadek rentowności czy wzrost liczby klientów?  

Pod koniec sierpnia Lidl i Biedronka wystartowały z kolejnymi promocjami cenowymi, tym razem oferując bony i rabaty za zakupy. – Ta wojna promocyjna będzie miała oczywiście wpływ na rentowność obu sieci w tym okresie (w końcu przyznają duże rabaty), ale w łatwy sposób może być wyrównana w długim okresie poprzez przyciągnięcie do sieci nowych, wartościowych klientów – mówi dla serwisu portalspozywczy.pl Radosław Kaczmarek, Strategy Consultant & Partner w agencji strategicznej Melting Pot.

Wojna cenowa Lidla i Biedronki: Spadek rentowności czy wzrost liczby klientów?  
Radosław Kaczmarek, Strategy Consultant & Partner w agencji strategicznej Melting Pot. Fot. Melting Pot

22 sierpnia Lidl zaoferował klientom bon w wysokości 20 złotych za zakupy w wysokości 100 zł. Od 25 sierpnia sieć zwiększyła wartość bonu i za każde zakupy za 100 zł oferuje bon o wartości 30 zł na kolejne zakupy. Dodatkowo, każdy klient, który odebrał już bon o niższej wartości (20 zł) otrzyma na wymianę bon za 30 zł. Biedronka zaś w promocji trwającej od 23 do 28 sierpnia oferowała klientom natychmiastowy rabat w wysokości 25 zł, ale za zakupy o wartości minimum 199 zł.

– Obecną sytuację na rynku retail można porównać do finału tenisowego turnieju na kortach Wimbledonu, w którym na korcie spotyka się dwóch najlepszych graczy. Zdecydowanie lepszych niż cała konkurencja. Finaliści rozpoczynają wielki i wyniszczający obydwu, pojedynek w walce o ostateczną wygraną. Mocne serwy, wymiany ciosów... A publiczność raz klaszcze po zagraniu jednego, raz drugiego i jest tak tą walką zachwycona, że chciałby, aby trwała ona w nieskończoność. Bo przecież to wszystko dla uciechy publiki – mówi dla serwisu portalspozywczy.pl Radosław Kaczmarek, Strategy Consultant & Partner w agencji strategicznej Melting Pot.

Dodaje, że konkurencja zaś albo czeka na rewanż obmyślając taktykę w szatni, albo szuka możliwości dodania sobie siły i umiejętności za pomocą dopingu. Lub też, jeśli jest na tyle sprytna i przewidująca, szuka dla siebie innego turnieju do wygrania. 

– Tak dokładnie wygląda wojna promocyjna pomiędzy dwiema sieciami, czyli Lidlem i Biedronką. Kto na niej zyskuje? Oczywiście konsumenci, którzy mogą kupować taniej oraz sieci, które zwabiają do siebie łowców promocji w ilościach hurtowych. Zarówno od siebie nawzajem, ale też od pozostałych graczy na rynku. Nie znając danych liczbowych odnośnie przepływu klientów pomiędzy sieciami ciężko precyzyjnie określić ten poziom, ale intuicyjnie można na pewno powiedzieć, że jest znaczny, biorąc pod uwagę skalę działania Lidla i Biedronki – tłumaczy Radosław Kaczmarek. 

Podkreśla, że ta wojna promocyjna będzie miała oczywiście wpływ na rentowność obu sieci w tym okresie (w końcu przyznają duże rabaty), ale w łatwy sposób może być wyrównana w długim okresie poprzez przyciągnięcie do sieci nowych, wartościowych klientów. 

– Co ważne, w tym momencie należy spojrzeć bliżej na najnowsze narzędzie promocyjno-lojalizujące realizowane przez sieć Biedronka, czyli kartę Moja Biedronka i unikalne nagrody za regularne zakupy powyżej 40 zł. Z jednej strony wydaje się, że punkt wejścia i atrakcyjność nagród stanowić będą dużą barierę. Z drugiej, jest to zapewne oczywiste narzędzie do zbierania danych konsumenckich i przygotowanie bazy danych do dalszych prac. Tylko jeśli rzeczywiście tak jest, to pytanie o masowe narzędzia promocyjne (nagrody), które zainteresowałyby więcej konsumentów, niż tylko tych chcących otrzymać maskotkę wartą 49 złotych (a tak naprawdę kilka złotych) przy zakupach za (mniej więcej) 800 PLN. Podsumowując – jest i będzie ciekawie, szczególnie z punktu widzenia kupujących – mówi ekspert agencji strategicznej Melting Pot.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Lidl RSS ALERT    /    Biedronka RSS ALERT    /    Melting Pot RSS ALERT    /    Radosław Kaczmarek RSS ALERT    /    wojna cenowa RSS ALERT

KOMENTARZE (5)

  • ?? 2016-08-30 14:44:14
    jaki spadek rentowności? być może \"w tym okresie\" ale znając życie JMD wyciągnie łapy po wyrównanie marży vs 2015 i jak co roku znajdzie frajerów co zesrają się w gacie i zapłacą
  • moi 2016-08-30 15:56:38
    najlepsi gracze? zwyciężyli bo konsument klaszcze nie dlatego, że dobre, ciekawe, oryginalne, a dlatego, że nie stać go na bilety na prawdziwy mecz i wybiera nędzną taniochę by przetrwać do pierwszego, jest to często ten sam konsument, kt. pracuje za miskę ryżu w jednej z tych dwóch nędza sieci
  • #tvnuwaga 2016-08-30 21:34:36
    nic dziwnego stąd @gri Plus musi sprycować świnie aby był wynik WHgruppy hail lung a wycofania... zdarzają się
  • Handlowiec 2016-08-30 22:26:06
    A gdzie jest UOKIK -przecież to jest jawne łamanie Ustawy o Ochronie Konkurencji i Konsumentów poprzez nagminne stosowanie cen dumpingowych.Skoro mają pieniędze na dumping to niech płacą wysokie kary nakładane przez UOKiK przewidziane w tej Ustawie wspomagając polski budżet w realizacji słusznych programów (m.inn.500+.
  • kimać 2016-09-03 18:12:05
    lidl to już kompletne dziadostwo ,a mieso obie firmy maja diabła warte ,syf kiła mogiła

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.236.234.60
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.