Wojna cenowa na rynku e-commerce - Amazon podnosi opłaty
Amazon, wplątany w brutalną wojnę cenową, zdecydował się na podniesienie kosztów dostawy ciężkich przesyłek oraz na wprowadzenie utrudnień w składaniu małych zamówień, których koszt dostawy przewyższa zysk ze sprzedaży – informuje esmmagazine.com za agencją Bloomberg.

Według informatorów gigant handlu elektronicznego podnosi opłaty za transport dla dostawców napojów, pieluszek i innych ciężkich, nieporęcznych produktów. Amazon chce także, aby kupującym trudniej było składać małe zamówienia np. na szczoteczki do zębów, mydło, szminkę i inne niedrogie produkty, które trudno sprzedać z zyskiem online, chyba że są one częścią większego zakupu. Amazon odmówił komentarza.
To zdecydowana zmiana strategii. Do tej pory Amazon był skłonny ponosić straty liczone w milionach dolarów rocznie na niektórych produktach, aby tylko brać udział w walce cenowej z Walmartem i innymi detalistami. Jednak teraz koszty te stają się nie do utrzymania, ponieważ firma sprzedaje coraz więcej artykułów gospodarstwa domowego. Koszty realizacji, czyli przechowywania, pakowania i wysyłki towarów, wzrosły w ubiegłym roku o 43 proc. do 25 mld dolarów, podczas gdy wzrost przychodów wyniósł 31 proc.
Więcej czytaj w serwisie dlahandlu.pl.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.