Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Wojna portugalsko-portugalska na polskim rynku

  • dlahandlu.pl
  • Autor: Forbes
  • Data: 19-06-2015, 13:06

Luis Amaral, były menedżer Biedronki, szef Eurocashu, chce rozdawać karty w polskim handlu. Jego armią są właściciele niewielkich sklepów w całym kraju, a przeciwnikiem były pracodawca. Szykuje się wojna portugalsko-portugalska pod flagą biało-czerwoną - czytamy w magazynie Forbes.

Amaral niezwykle sobie ceni siłę drzemiącą w polskich przedsiębiorcach.Jest przekonany, że właśnie dzięki niej uda mu się w końcu pokonać Biedronkę. Choć w 2014 r. jego były pracodawca osiągnął 34 mld zł przychodów, a Eurocash zaledwie połowę tego wyniku, dla Portugalczyka walka z dyskontami stała się niemal obsesją - pisze Forbes.

Eurocash od dwudziestu lat idzie pod prąd. Luis Amaral wierzy w tradycyjny handel i chce wspierać ludzi, którzy prowadzą własne biznesy. W Polsce handel tradycyjny traci udziały tylko na rzecz dyskontów, ale już nie na rzecz hiper- i supermarketów.

Według jego wyliczeń dyskonty i handel nowoczesny zgarną dla siebie około 35 proc. wartego ponad 200 mld zł rocznie rynku FMCG. Dla Eurocashu i jego klientów detalicznych działających w całym kraju pod szyldami abc, Lewiatan, Groszek czy Delikatesy Centrum zostaje aż 65 procent. To trudniejsze 65 proc. rynku, bo wymagające ciągłego szukania nisz, wymyślania nowych konceptów handlowych i wybiegania do przodu. Amaral porównuje to do robienia na szydełku. Najnowsze elementy w jego układance to testowane właśnie formaty handlowe – drogerie Kontigo, sklepy typu convenience 1Minute czy stoiska z winem Faktoria Win.

Przedsiębiorca ma nadzieję, że jeśli drobni przedsiębiorcy do swoich sklepów spożywczych dołożą kolejne elementy, łatwiej im będzie konkurować z dyskontami. Ich przewagą ma być lepsza obsługa, atrakcyjny asortyment i przyzwoite ceny - czytamy w Forbesie.

Więcej w magazynie Forbes.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Były 03-07-2015, 13:36:
Tak poczekajmy aż obie firmy wyssają do końca producentów, wykończą innych i będziemy mieli totalny monopol dwóch firm na rynku.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 640) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.