Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Wolne powierzchnie handlowe w Warszawie na poziomie 2,6 proc.

  • dlahandlu.pl
  • Autor: dlahandlu.pl
  • Data: 15-02-2013, 11:38

W stolicy jest obecnie w budowie ponad 68 tys. mkw. nowoczesnych powierzchni handlowych w sześciu nowych obiektach, ale w 2012 roku zostało oddanych do użytku tylko 29 tys. mkw. w dwóch centrach handlowych na obrzeżach aglomeracji warszawskiej - informuje agencja CBRE.

W odpowiedzi na wysoki niezaspokojony popyt, oferta powierzchni handlowych w stolicy zwiększy się w nadchodzących latach. Planowane inwestycje to m.in. obiekty w Wilanowie oraz dzielnicy Białołęka, a także Hala Koszyki i praski Koneser. Warszawski rynek oferuje też znaczące nisze rynkowe dla konceptów takich jak parki handlowe (szczególnie na południowym wschodzie aglomeracji) czy małe galerie osiedlowe w istniejących i nowo budowanych dzielnicach mieszkaniowych.

- Mimo, że w ostatnim czasie obserwujemy spowolnienie wzrostu popytu, Warszawa, z największą w Polsce liczbą zamożnych konsumentów i znaczącymi niszami rynkowymi, jest uznawana za miasto z największym potencjałem. Choć w stolicy mamy już 1,35 miliona mkw. nowoczesnych powierzchni handlowych, to warszawski rynek powierzchni handlowych nadal charakteryzuje się znaczącą przewagą popytu nad podażą - komentuje Magdalena Frątczak, dyrektor działu powierzchni handlowych w CBRE w Polsce.

Odsetek wolnych powierzchni handlowych w Warszawie kształtuje się na niskim poziomie 2,6 proc., choć wzrósł on znacznie od połowy 2011 roku, kiedy wynosił około 1,6 proc. Powierzchnie w najlepszych obiektach, takich jak Złote Tarasy, Arkadia i Galeria Mokotów są nadal najbardziej poszukiwane przez wielu najemców i praktycznie nie ma tam wolnych powierzchni. Coraz więcej typowych najemców centrów handlowych, którym nie udało się znaleźć lokali w wiodących centrach, rozważa otwarcie sklepów przy ulicach handlowych. Efektem tego jest zauważalna poprawa kondycji tych ulic, a szczególnie rosnąca popularność ul. Mokotowskiej i pl. Zbawiciela, gdzie powstaje coraz więcej butików i sklepów oferujących dobra luksusowe. Najemcy ci często świadomie przedkładają taką lokalizacje nad obecność w centrum handlowym. Obecnie mieszczą się tam butiki takie jak Mokobelle, Lilou, cocktail'me, Zień, Tomasz Ossolinski, Rina Cossack, Robert Kupisz, Bohoboco, a także Batycki oraz Loft37.

Warszawa pozostaje najdroższą lokalizacją handlu detalicznego w Polsce, a stawki wyjściowe w wiodących centrach handlowych oraz na ulicach handlowych osiągają 90 - 95 EUR/m.kw./ miesiąc i wykazują tendencję wzrostową. W przypadku średnich stawek w najlepszych lokalizacjach, utrzymujących się na poziomie 30 - 45 euro/mkw./miesiąc, widoczna staje się presja na ich obniżenie.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 640) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.