Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Wprowadzenie płatności kartami może zwiększyć obroty o 25 proc.

  • dlahandlu.pl
  • Autor: www.dlahandlu.pl
  • Data: 11-12-2013, 09:40

Pod koniec czerwca br. w sklepach oraz punktach usługowych funkcjonowało prawie 312 tys. terminali POS, które umożliwiają płatność kartami. Mimo obserwowanego wzrostu wciąż jedynie kilkanaście procent punktów handlowo-usługowych w Polsce ma terminal do akceptowania kart. Główne obawy właścicieli takich punktów to opłaty za przyjmowane transakcje, a tym samym brak rentowności obsługi płatności bezgotówkowych.

Wewnętrzne statystyki montrada pokazują, że u klientów, którzy po raz pierwszy zainstalowali w swoim sklepie terminal, w ciągu pierwszych sześciu miesięcy obroty wzrosły nawet o ok. 25 proc.

Największą barierą powstrzymującą właścicieli przed instalacją w swoim sklepie terminala jest wysoka stawka interchange za przeprowadzane transakcje. Planowana na początek przyszłego roku obniżka stawki interchange ze względu na ustawowy, półroczny okres przejściowy może w praktyce zacząć obowiązywać dopiero w połowie 2014 roku.

Przy wyborze agenta rozliczeniowego transakcji gotówkowych ważna jest prowizja od transakcji. Jej wysokość różni się w zależności od rodzaju kart płatniczych oraz indywidualnego zapotrzebowania klienta, np. mikropłatności. Firma montrada bada potrzeby przedsiębiorców, którzy chcą stać się akceptantami i na tej podstawie przygotowuje dla nich ofertę.

Koszty dzierżawy terminala także dostosowywane są do indywidualnej oferty pod kątem modelu terminala, rodzaju łącza, okresu trwania umowy. Wszystkie te paramentry ustalane są z klientem i na ich podstawie powstaje oferta kosztowa na dzierżawę terminala. Możliwą opcją jest wynajem terminala we wspólnej ofercie z mBankiem. W pakiecie klient otrzymuje konto mBIZNES z bezpłatną obsługę gotówkową w placówkach mBanku oraz darmowe przelewy z konta firmowego. Koszt dzierżawy terminala w tym pakiecie to 55 zł.
„Z naszych statystyk wynika, że klienci dokonujący płatności kartą, są w stanie wydać więcej. Przedsiębiorcy, którzy zdecydują się na pakiet Firma z Kartą mogą sprawdzić opłacalność przyjmowania płatności bezgotówkowych. Oferujemy bowiem bezpłatny, 30-dniowy okres próbny" - dodaje Jarosław Archacki, dyrektor sprzedaży i rozwoju w firmie montrada

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • IDBlock 11-12-2013, 16:23:
Płatności bezgotówkowe to przyszłość i dobrze, że coraz więcej sklepów jest wyposażonych w terminale. Badania wyraźnie wskazują, że jest to opłacalne także dla nich, bo rośnie
ilość kart płatniczych i ludzie coraz częściej ich używają. Jest to zdecydowanie łatwiejsza i szybsza forma płatności od tradycyjnej, ale często niesie za sobą dodatkowe zagrożenia np. przez
zeskanowanie z niej danych. Uchronić może przed tym specjalne etui na karty z systemem zbliżeniowym.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 111) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.