Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Wrocławska Renoma traci nie tylko z powodu kryzysu

  • Autor: Gazeta Wrocławska
  • Data: 20-11-2009, 13:10

Pół roku po otwarciu, w przebudowanym domu handlowym Renoma we Wrocławiu są puste sklepy i coraz głośniejsze narzekania handlowców, że biznes przynosi spore straty - czytamy w Gazecie Wrocławskiej.

- Zamierzam walczyć w sądzie. Uważam, że Renoma nie wywiązała się ze swojej części umowy. Jest zła promocja. Tu nie ma klientów. Od dnia otwarcia jest coraz gorzej. Mam też sklep w warszawskiej galerii handlowej. W październiku obroty w Renomie stanowiły 10 proc. tego, co miałam w Warszawie - mówi Gazecie Wrocławskiej Magdalena Dziarska-De Nicola.

Handlowcy narzekają na promocję i reklamę. - Nie wiemy, co się stało z pieniędzmi, które musieliśmy zapłacić na uroczyste otwarcie w kwietniu. Było żenujące. Sklep się nie przyjął. Nie ma go w świadomości wrocławian.

Dorota Wojciechowska z Centrum Development & Investments przekonuje, że kłopoty, o których mówią właściciele sklepów, mogą być wynikiem kryzysu, który dotyka również wrocławską galerię. - Otwarcie centrum nastąpiło w specyficznej sytuacji, spowodowanej światowym kryzysem gospodarczym - mówi Gazecie Wrocławskiej Wojciechowska. - Ale my cały czas wywiązujemy się z zobowiązań wobec najemców. Staramy się, żeby w Renomie ciągle coś się działo, żeby przyciągać klientów. Potrzeba czasu, by centrum zaistniało w świadomości klientów.

Renoma to niejedyne wrocławskie centrum, w którym najemcy mieli problemy. Kilka miesięcy temu media informowały o konflikcie w Magnolia Park. Nie jest tajemnicą, że na kłopoty narzekają też niektórzy właściciele sklepów w Arkadach Wrocławskich.

- Trzy galerie handlowe położone niedaleko siebie, czyli Arkady, Renoma i Galeria Dominikańska, zabierają sobie klientów - komentuje dla dziennika profesor Grażyna Światowy z wrocławskiego Uniwersytetu Ekonomicznego. Jej zdaniem, problemy Renomy wynikają m.in. z tego, że to centrum zostało otwarte jako ostatnie z trzech. - Jeśli się późno wchodzi na rynek, trzeba mieć dobry pomysł, jak ściągnąć klientów - dodaje profesor.

Specjaliści od handlu przekonują, że Renoma miała być centrum ekskluzywnych sklepów. Takich, których nie można spotkać w innych galeriach. Rzecz w tym, że klienci , do których adresowana jest taka oferta, wcześniej znaleźli już na rynku inne miejsca. -

Do tego, od kilku miesięcy wyraźnie widać, że klienci oszczędniej wydają pieniądze, niż przed wybuchem kryzysu. To może utrudniać prawidłowe funkcjonowanie sklepów w Renomie.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 381) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH