Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Wśród internautów powodzeniem cieszą się reklamy alkoholu i napojów

  • Autor: portalspozywczy.pl, pr
  • Data: 04-08-2014, 12:21

Największy potencjał wśród reklam zamieszczanych w Internecie ma reklama skierowana do producentów napojów - alkoholowych i bezalkoholowych. Osoby, które szukają informacji na ich temat szczególnie chętnie korzystają z reklam, zwłaszcza na blogach i aplikacjach mobilnych - wynika z badania AdvertTrack, pokazującego postawy wobec reklam w Internecie.

AdvertTracking to realizowana przez IRCenter i ResearchNow propozycja długoterminowego spojrzenia na to: kiedy, gdzie i w związku z jakimi branżami internauci świadomie korzystają z reklam i w jakim stopniu uznają je za pożyteczne. Celem badania jest odpowiedź na pytanie: w jakim przypadku i dlaczego reklama w Internecie jest interesująca, a jej wpływ na internautę największy.

Jak wynika z badania, prawie każdy internauta szuka informacji o jakichś produktach i usługach. Jednymi z najczęściej wyszukiwanych kategorii produktowych są: sprzęt elektroniczny (66 proc.) i usługi mobilne (53 proc.). Zainteresowanie tymi produktami jest największe w grudniu i spada aż do czerwca.

Aż 70 proc. internautów korzysta z internetowych reklam - najczęściej korzystają z nich i jednocześnie uznają je za przydatne w newsletterach mailowych i w wyszukiwarce Google (która szczególnie zyskuje na popularności w marcu). Na Facebooku w reklamy chętnie się klika, ale nie są one uważane za bardzo przydatne.

- Jak na razie nie nadszedł jeszcze czas na reklamy w aplikacjach mobilnych, które tracą na popularności przede wszystkim w trakcie świąt Bożego Narodzenia (najczęściej robią to mężczyźni w miesiącach wiosennych) - oceniają autorzy badania.

Wśród użytkowników reklam najlepszy czas na zakupy to listopad (przygotowania przez Bożym Narodzeniem). Robią to przedstawiciele wszystkich grup wiekowych - zarówno mężczyźni, jak i kobiety.

AdvertTrack to tzw. badanie trackingowe, czyli powtarzane co miesiąc badanie na reprezentatywnej próbie n=400 internautów. Ciągłość w zadawaniu tych samych pytań umożliwia analizę długotrwałych trendów i łączenia danych o postawach wobec reklam z innymi tematami - ważnymi z punktu widzenia szeroko rozumianego marketingu, gorących tematów i związków z reklamami w innych mediach.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 885) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH