Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Wśród internautów powodzeniem cieszą się reklamy alkoholu i napojów

  • Autor: portalspozywczy.pl, pr
  • Data: 04-08-2014, 12:21

Największy potencjał wśród reklam zamieszczanych w Internecie ma reklama skierowana do producentów napojów - alkoholowych i bezalkoholowych. Osoby, które szukają informacji na ich temat szczególnie chętnie korzystają z reklam, zwłaszcza na blogach i aplikacjach mobilnych - wynika z badania AdvertTrack, pokazującego postawy wobec reklam w Internecie.

AdvertTracking to realizowana przez IRCenter i ResearchNow propozycja długoterminowego spojrzenia na to: kiedy, gdzie i w związku z jakimi branżami internauci świadomie korzystają z reklam i w jakim stopniu uznają je za pożyteczne. Celem badania jest odpowiedź na pytanie: w jakim przypadku i dlaczego reklama w Internecie jest interesująca, a jej wpływ na internautę największy.

Jak wynika z badania, prawie każdy internauta szuka informacji o jakichś produktach i usługach. Jednymi z najczęściej wyszukiwanych kategorii produktowych są: sprzęt elektroniczny (66 proc.) i usługi mobilne (53 proc.). Zainteresowanie tymi produktami jest największe w grudniu i spada aż do czerwca.

Aż 70 proc. internautów korzysta z internetowych reklam - najczęściej korzystają z nich i jednocześnie uznają je za przydatne w newsletterach mailowych i w wyszukiwarce Google (która szczególnie zyskuje na popularności w marcu). Na Facebooku w reklamy chętnie się klika, ale nie są one uważane za bardzo przydatne.

- Jak na razie nie nadszedł jeszcze czas na reklamy w aplikacjach mobilnych, które tracą na popularności przede wszystkim w trakcie świąt Bożego Narodzenia (najczęściej robią to mężczyźni w miesiącach wiosennych) - oceniają autorzy badania.

Wśród użytkowników reklam najlepszy czas na zakupy to listopad (przygotowania przez Bożym Narodzeniem). Robią to przedstawiciele wszystkich grup wiekowych - zarówno mężczyźni, jak i kobiety.

AdvertTrack to tzw. badanie trackingowe, czyli powtarzane co miesiąc badanie na reprezentatywnej próbie n=400 internautów. Ciągłość w zadawaniu tych samych pytań umożliwia analizę długotrwałych trendów i łączenia danych o postawach wobec reklam z innymi tematami - ważnymi z punktu widzenia szeroko rozumianego marketingu, gorących tematów i związków z reklamami w innych mediach.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 081) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.