Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Wśród produktów regionalnych Polacy najczęściej szukają wędlin, pieczywa i serów

  • Autor: portalspozywczy.pl/pr
  • Data: 24-08-2017, 19:33
Wśród produktów regionalnych Polacy najczęściej szukają wędlin, pieczywa i serów
fot. materiały prasowe

Na 25 sierpnia przypada Dzień Żywności Polskiej. To dobra okazja do pogłębienia wiedzy o smakach polskiej kuchni. Coraz częściej mówi się o modzie na jedzenie regionalne, na poszukiwanie lokalnych źródeł dostaw świeżych warzyw, wędlin czy nabiału, a Polacy chętnie powracają do smaków dzieciństwa i tego rodzaju żywności szukają też na półkach sklepowych.

Jak wynika z badania „Konsument na rynku żywności tradycyjnej i regionalnej” przeprowadzonego na zlecenie E.Leclerc, do najpopularniejszych produktów z tej kategorii należą wędliny, które wskazało 33% badanych, pieczywo (24%) i sery (20%). Ponad połowa Polaków, wybierając wyroby regionalne czy tradycyjne, kieruje się dobrem polskiej gospodarki.

Odpowiedzią na te potrzeby konsumentów jest kampania „Nasze Regiony Mają Talent”, którą cyklicznie organizuje E.Leclerc. W ramach niej przygotowywane są specjalne katalogi, poświęcone szczegółowej charakterystyce polskich regionów oraz lokalnym producentom m.in. serów, przetworów mięsnych czy małym browarom.

Podczas akcji przeprowadzanych przez E.Leclerc, w sklepach pojawia się przestrzeń dedykowana produktom regionalnym. Kolejna edycja wystartuje 29 sierpnia i potrwa do 10 września.

- Zainteresowanie E.Leclerc produktami regionalnymi czy tradycyjnymi wynika ze specyfiki naszych sklepów – mówi Edyta Tkaczyk, prezes E.Leclerc Lublin Zana.

- Większość z nich to rodzinne firmy, mocno zakorzenione w lokalnych społecznościach, a tym samym silnie związane z lokalnymi rynkami producentów żywności. Podczas akcji Nasze Regiony Mają Talent, część wyrobów cieszy się taką popularnością, że na stałe wchodzi do oferty sklepów w wielu miastach Polski. Tak stało się między innymi z serem korycińskim czy wędlinami z Borów Tucholskich. Obecnie współpracujemy z wieloma dostawcami lokalnymi, którzy regularnie dostarczają nam swoje produkty. Widzimy wzrost zainteresowania naszych klientów tego rodzaju żywnością, dlatego zaangażowaliśmy się w jej promocję i wciąż poszukujemy interesujących producentów – podkreśla Edyta Tkaczyk.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 476) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH