Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Wydajemy coraz więcej na produkty wspomagające odchudzanie

  • Autor: Rzeczpospolita
  • Data: 26-07-2008, 09:04

W 2012 roku wydatki na produkty wspomagające odchudzanie przekroczą bilion dolarów. Boom na dietetyczną i funkcjonalną żywność chce wykorzystać coraz więcej firm. Widać to także w Polsce - czytamy w Rzeczpospolitej.

Credit Suisse policzył, że do 2012 r. sprzedaż produktów zwalczających otyłość, w tym głównie żywności i napojów, będzie rosła na świecie o ok. 9,3 proc. W 2012 r. jej wartość sięgnie 1,4 biliona dol. Wybór produktów dietetycznych jest coraz większy także w Polsce. Ich udział w całym rynku żywności nie przekracza na razie 2 - 3 proc.

Wiosną tego roku do sklepów trafiła coca-cola zero. To już kolejny napój koncernu nie-zawierający cukru. Szacuje on, że w tym roku popyt na taką colę zwiększy się u nas o 12,3 proc.

Czekolady bez cukru oferuje giełdowy Wawel. Natomiast na rynku majonezów light rywalizują koncerny Nestle z marką Winiary oraz Unilever z Hellmannsem.

Rosnąca popularność żywności dietetycznej wpisuje się w modę na tzw. zdrowe odżywianie. Coraz lepiej sprzedają się także produkty funkcjonalne, czyli poprawiające działanie organizmu. Datamonitor podaje, że popyt na nie będzie rósł na świecie o ok. 6 proc. rocznie. W 2012 r. wartość globalnego rynku wyniesie 94,5 mld dolarów.

Według Euromonitora International w 2008 r. Polacy wydadzą na funkcjonalną żywność ok. 197 mln dol. Za cztery lata kwota ta będzie o ok. 20 proc. wyższa. Czołową pozycję wśród firm oferujących w Polsce produkty funkcjonalne jest Danone. Ostatnio wprowadziła mleczny napój Danacol, który obniża poziom tzw. złego cholesterolu.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • AB 26-07-2008, 14:07:
Czy zauważyliście, ze nie wymieniono ani jednej polskiej firmy (Wael to bardzo chlubny wyjatek)? Z prostej przyzczyny - nie są do tego przygotowane. Żywność funkcjonalna to trudna dziedzina wymagajaca umiejętnego połączenia wiedzy z zakresu zdrowia, żywienia i marketingu. A jak trudno jest zarządzać marką w żywności funjcjonalnej to najlepszym przykładem sa błędy popełnione w tej dziedzinie przez Tymbark(Maspex).

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 516) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH