Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Wysyp akwizycji w handlu może nastąpić na przełomie 2009 i 2010 r.

  • Autor: Łukasz Stępniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 09-01-2009, 14:45
Wysyp akwizycji w handlu może nastąpić na przełomie 2009 i 2010 r.

Opinie dotyczące tego jak kryzys wpłynie na konsolidację rynku detalicznego i hurtowego są podzielone. Nie mniej, w dłuższej perspektywie - kilkunastu miesięcy można się spodziewać przyspieszenia integracji rynku.

- W wyniku dekoniunktury część najbardziej rozdrobnionych branż będzie szybciej się konsolidować. Sytuacja kryzysowa zaostrzy warunki konkurencji i walki o klienta, spowoduje także konieczność schodzenia z cen - tłumaczy Andrzej Gantner, dyrektor generalny Stowarzyszenia Polskiej Federacji Producentów Żywności. - To wszystko spowoduje, że przetrwają jedynie najsilniejsi. Czyli ci, którzy faktycznie dobrze zarządzają finansami, mają dobrą płynność i dobrze zaplanowali swoje inwestycje. Ci słabsi mogą po prostu najbliższych kilkunastu miesięcy nie przetrwać.

Według Bronisława Wesołowskiego, sekretarza generalnego Stowarzyszenia Naukowo-Technicznego Inżynierów i Techników Przemysłu Spożywczego, najbliższe miesiące mogą okazać się niezwykle trudne dla dużych sieci handlowych. - Obecny kryzys może spowodować duże kłopoty wśród największych detalistów. Główną przyczyną mogą być problemy z uzyskaniem kredytów na finansowanie działalności - uważa Wesołowski. - Małe sieci czy pojedyncze placówki nie powinny mieć takich problemów ponieważ finansują się z własnych środków - dodaje.

Doskonałym przykładem może być bankructwo brytyjskiej sieci Woolworths czy też kolejne kłopoty z płynnościa finansową sieci rosyjskich.

Według sekretarza SIT Spoż., sieci wielkopowierzchniowe aby utrzymać wysoki standard usług potrzebują wysokich nakładów finansowych. - Ogólnoświatowy kryzys finansowy może ograniczyć dostęp do środków finansowych, a tym samym utrudnić lub uniemożliwić ich działalność. A to może przyspieszyć konsolidację sieci handlowych w Polsce - dodaje.

Nieco inaczej problem widzi Kamil Kliszcz, analityk DI BRE Bank, który uważa, że to właśnie większe, dobrze zorganizowane firmy z zabezpieczonym kapitałem są w stanie wykorzystać obecną sytuację na rynku: - Kryzys może przyspieszyć konsolidację branży handlowej. Najsilniejsze kapitałowo firmy, które są elastyczne w podejmowaniu decyzji inwestycyjnych jeszcze bardziej zdystansują swoich konkurentów, ponieważ w obecnych warunkach są w stanie jeszcze efektywniej przejmować niż w czasie koniunktury- tłumaczy Kamil Kliszcz.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 580) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.