Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Wywiad: Prezes E.Leclerc Polska prognozje wzrost sprzedaży w latach 2010 i 2011. Trudne warunki na rynku

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 21-11-2010, 18:58
Wywiad: Prezes E.Leclerc Polska prognozje wzrost sprzedaży w latach 2010 i 2011. Trudne warunki na rynku
Jean-Philippe Magré, prezes zarządu E.Leclerc Polska

Zrobimy wszystko aby w 2011 r. osiągnąć wzrost na poziomie ok. 8 proc., to cel bardzo ambitny - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Jean-Philippe Magré, prezes zarządu E.Leclerc Polska.

Okazał się, że obecny rok nie przyniósł oczekiwanej przez wiele osób poprawy i jest dużo gorszy dla handlu niż rok 2009. Dlaczego?

Pytanie o źródło problemów jest zawsze najtrudniejsze. Na obecną sytuację mają wpływ problemy ze słabym popytem, który jest efektem kilku czynników, m.in. tego, że ludzie mniej zarabiają, boją się o swoją przyszłość, obawiają się bezrobocia, a tym samym ograniczają wydatki.

Poza tym, banki są obecnie o wiele bardziej ostrożne w udzielaniu kredytów niż w ostatnich latach, obserwujemy, że liczba odrzuconych podań o kredyty rośnie. Kiedy taka sytuacja ma miejsce klienci rezygnują z kupna produktu.

W całej sytuacji swój udział mają także sieci handlowe, które ze względu na przewidywaną trudną sytuację w gospodarce i mniejszy popyt skupiają się na promocji tańszych produktów, a tym samym powodują, że sami klienci nie są zainteresowani kupowaniem droższych towarów.

W tym roku klimat w handlu jest zdecydowanie trudniejszy, trzeba mocniej inwestować w akcje promocyjne, ponieważ ludzie przynajmniej w branży artykułów żywnościowych bardziej uważają na wydatki.

Co ciekawe, Polacy coraz więcej i chętniej wydają na rozrywkę. To duże wydatki w stosunku do możliwości finansowych wielu Polaków. Konsumenci pomimo trudniejszej sytuacji na rynku nie chcą rezygnować np. z zakupu nowego telefonu komórkowego, czy wyjazdów urlopowych, a tym samym mniej wydają na potrzeby, które były dotychczas podstawowe, np. żywność. Widać, że tryb życia Polaków zmienia się, że wydatki na żywność w koszyku zakupowym Polaka stanowią coraz mniejszy udział, w porównaniu do nowych potrzeb, które w tej chwili się rozwijają.

Czy już widać symptomy odbicia na rynku? Czy handel nadal sunie po przysłowiowym dnie?

Spadki w sprzedaży się kończą, jednak odbicie rynku jest ciągle bardzo niepewne. Część akcji promocyjnych cieszy się bardzo pozytywnym odzewem konsumentów, ale muszą one być bardzo mocne. Kiedy działy w sklepie sprzedają w normalnym trybie bez wspomagania obniżkami, to trzymają poziom, ale bez rewelacji i bez znacznego odbicia.

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 904) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH