Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Wyższe zarobki zachęcą do zakupów w internecie

  • Autor: pr
  • Data: 17-06-2013, 22:30

Im wyższe zarobki, tym więcej zakupów w sieci - wynika z raportu przygotowanego przez Gemius oraz e-Commerce Polska. Zachętą do wydawania pieniędzy przez internet byłyby też niższe koszty dostawy. Mniejsze znaczenie ma natomiast wyższa jakość oraz bezpieczeństwo.

Jak wynika z raportu, wyższe dochody oraz niższe ceny to główne czynniki, które zachęciłyby klientów do częstszych zakupów online w przyszłości. Aspekty jakościowe, takie jak: bezpieczeństwo czy szybkość dostawy, są z kolei mało istotne. Zapytani o to, jakie elementy mogłyby wpłynąć na częstotliwość dokonywania zakupów online, ankietowani najczęściej wskazywali na: lepszą sytuację finansową (23 proc.), niższe ceny (20 proc.) oraz niższy koszt dostarczenia zamówionych produktów (19 proc.). Wśród najrzadziej wymienianych bodźców znalazły się natomiast: bezpieczne płatności (3 proc.), wyższa jakość produktów (2 proc.) czy nowoczesne formy płatności (1 proc.).

- Respondenci uzależniają swoje decyzje zakupowe przede wszystkim od dochodów oraz kosztów. Liczy się dla nich finansowy wymiar zachęt związanych z zakupami w sieci - komentuje prof. Grzegorz Mazurek z Akademii Leona Koźmińskiego, kierownik studiów podyplomowych z handlu elektronicznego. - To pokazuje, jak trudno wyróżniać się spośród konkurencji innymi aspektami niż cena czy szerzej, atrakcyjna finansowo oferta - dodaje Mazurek.

Wojciech Żbikowski, ekspert Gemiusa w obszarze e-handlu, zwraca z kolei uwagę na to, że płeć, wiek i wykształcenie różnicują czynniki zwiększające prawdopodobieństwo częstszych e-zakupów w przyszłości. - Decyzje zakupowe od lepszej sytuacji finansowej uzależniają częściej mężczyźni, osoby w wieku 25-34 lata oraz respondenci z wykształceniem średnim. Niższy koszt dostarczenia produktów jest natomiast szczególnie ważny dla kobiet, badanych w wieku 15-19 lata, a także tych z wykształceniem wyższym. Niższe ceny skłoniłby z kolei częściej mężczyzn, ankietowanych w wieku 35 plus oraz tych z wykształceniem niższym niż średnie - podsumowuje Żbikowski.

Jak pokazują wyniki, 72 proc. respondentów deklaruje, że kiedykolwiek zrobiło zakupy przez internet. Raport został przygotowany w grudniu 2012 roku w oparciu o grupę 1,5 tys. internautów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 467) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH