Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Wzburzone wody nie zatopiły Tesco

Za siecią Tesco intensywne półrocze. Brytyjski gigant musi skupić się przede wszystkim na swoim rodzimym podwórku, także po to, by utrzymać pozycję na pozostałych rynkach. Sojusz z Carrefourem jest najlepszym dowodem na to, że tylko silni przetrwają na rynku, który dzisiaj nie wybacza już żadnych błędów. W Polsce Tesco w pierwszej połowie roku zamknęło ponad 20 sklepów i zredukowało liczbę etatów, podsycając pogłoski o wyjściu z naszego kraju. Sieć zaprzecza i robi swoje. Czas pokaże, czy rachunek finansowy uzasadni obecność detalisty w Europie Środkowo-Wschodniej.

Wzburzone wody nie zatopiły Tesco
fot. Shutterstock

Polski oddział Tesco jest siecią, w której bardzo silną pozycję mają związki zawodowe. W ciągu minionych sześciu miesięcy wielokrotnie dochodziło do spotkań obu stron. „Solidarność” uważa, ze zarządzający nie mają wizji dla polskiego rynku i z uporem maniaka ignorują ich uwagi. Sieć skupia się tymczasem na optymalizacji działalności, zamykając sklepy i przeprowadzając zwolnienia grupowe. Zamknięcie ponad 20 placówek przełożyło się na utratę ponad 800 miejsc pracy. Kopie ze związkowcami zarząd Tesco kruszył też o łączenie stanowisk pracy i, oczywiście, wynagrodzenia. Związki zawodowe uczulały pracowników na fakt, że zmiany są dobrowolne, a od zarządu oczekiwały wzrostu płac adekwatnych do nowego zakresu obowiązków.

Po serii spotkań z przedstawicielami pracowników, w czerwcu sieć poinformowała o zmianach w planie wynagradzania. W marcu firma wprowadziła podwyżkę w wysokości 100 zł brutto, zaś od lipca płace pracowników sklepów wzrosną, średnio o 130 zł. W wyniku podwyżek minimalne wynagrodzenie dla osób z co najmniej trzymiesięcznym stażem wzrasta do 2600 zł brutto na pełny etat. Podwyżki otrzymają także pracownicy centrów dystrybucyjnych firmy.

Kością niezgody na linii zarząd-pracownicy stał się także wprowadzony w marcu br. zakaz handlu w niedziele, na który sieć odpowiedziała zmianami w organizacji pracy (nocna zmiana).

Mimo wielu problemów z pracownikami, a także pozyskaniem nowej kadry, Tesco jest zadowolone z wyników w naszym kraju. – Wyniki są dla nas satysfakcjonujące. Nie mamy zamiaru wychodzić z Polski – mówił w rozmowie z „Rzeczpospolitą” Matt Simister, prezes Tesco na Europę Środkową.
Jego zdaniem, w Polsce, jeśli chodzi o sprzedaż, wszystko jest w porządku, jednak wciąż wyzwaniem jest zyskowność i ta sytuacja musi się zmienić. – (…) Wdrażam plan naprawczy i wiele rzeczy udało się nam poprawić - podkreślał. Jakie to działania? Największe sklepy w miejscach, w których duża powierzchnia jest obciążeniem, są zmniejszane, a uwolnione metry przejmują inni najemcy, jak choćby H&M. Tesco zmienia także ofertę, systematycznie powiększając liczbę pozycji, jeśli chodzi o marki własne, przynoszące już ponad 30 proc. obrotów. Stawia też na wysoką jakość produktów i współpracę z polskimi producentami.

Czytaj więcej na dlahandlu.pl

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

handel RSS ALERT    /    sieci handlowe RSS ALERT    /    Tesco RSS ALERT    /    Matt Simister RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • Zniesmaczony sieciowiec 2018-07-19 21:15:30
    Tesco w Polsce kłamie co do wysokości podwyżki w tym roku! Podwyżka do 2600 nie objęła wszystkich pracowników. Portal spozywczy oraz inne media takze manipulujecie czytelnikami wymieniajac od kilkunastu miesięcy tylko Solidarność, kiedy jest mowa o związkach zawodowych. Nie tylko w Teco zresztą. Chcecie wtłoczyć czytelnikom, że nie ma innych związków, albo, że jeśli nawet są, to ich działalnośc nie ma znaczenia dla pracowników . To bardzo nieuczciwe.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.80.218.53
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.