Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Wzrasta liczba zapytań ofertowych dotyczących PIM

Od początku roku znacząco wzrosła liczba zapytań ofertowych dotyczących PIM – wynika z informacji Lizard Media, software house specjalizującego się w rozwiązaniach między innymi dla najbardziej rozpoznawalnych e-commerce’ów w Polsce. Zapytania pochodzą głównie z dużych firm o międzynarodowej strukturze.

Wraz ze wzrostem nasycenia rozwiązaniami omnichannel bardzo wzrosło zapotrzebowanie na koordynację pracowników, dostawców oraz informacji o produkcie. Wyczerpujący, rzetelny oraz aktualny opis produktu jest cechą charakterystyczną zaawansowanych e-commerce’ów. Wymaga on albo zatrudniania do tego zajęcia sztabu ludzi, albo odpowiedniej koordynacji zasobów.

Dlaczego PIM staje się taki ważny? Ci sami klienci poszukują informacji o produkcie w różnych kanałach. Oczekują, że informacja będzie szczegółowa i spójna, aby mogli podjąć decyzję zakupową. Według wyliczeń brytyjskich agencji interaktywnych firmy handlowe tracą około 25 minut rocznie na ręczną aktualizację informacji o każdym swoim produkcie w kilku kanałach. Przy 10 tys. produktów to 2,17 roku pracy jednej osoby, a więc dwie osoby pracujące na pełen etat i przez cały rok zajmujące si wyłącznie aktualizowaniem informacji o produktach nie są w stanie wykonać tej pracy porządnie. Przy 100 tys. produktów to już 22 osoby pracujące cały rok. Zwykle jednak firmy idą na skróty, korzystając z gotowych opisów pochodzących od dostawców lub uzupełniając je podstawowymi informacjami. Często zdarza się również, że opisy są niespójne w różnych kanałach, niekompletne, nieaktualne.

Według badania Shortfarm – The Content Product Network przeprowadzonego wśród 1500 klientów słabe opisy produktów są drugą najczęstszą przyczyną porzucania koszyka. Dlatego zarządzanie informacjami o produkcie ma fundamentalne znaczenie w handlu detalicznym online.

– Sklepy dostrzegły wyraźne korzyści biznesowe płynące z dopasowania do potrzeb i rosnących oczekiwań klientów w zakresie obsługi w wielu kanałach naraz. Wdrażano nie tylko podstawy, ale również bardzo zaawansowane funkcje, tak aby dodatkowo uzyskać przewagę konkurencyjną w tym zakresie. Teraz wydaje się, że aby sprostać tej organizacyjnej maszynerii, a także potrzebie spójnej i rzetelnej informacji o produkcie we wszystkich kanałach jednocześnie, czasami w kilku lub wielu językach, regionach i grupach konsumenckich, nasi klienci sięgają po PIM – dodaje Paweł Biliński.

PIM, czyli Product Information Management, to system zarządzania informacją produktową. Cała filozofia jego działania sprowadza się do tego, że istnieje centralne źródło informacji o produkcie, tzw. Golden Record, w którym znajdują się wszystkie opisy produktu, specyfikacje techniczne, materiały wideo, zdjęcia, opisy marketingowe, tłumaczenia. To jedno miejsce automatycznie udostępnia informacje o produkcie w odpowiedni dla każdego kanału sposób.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

PIM RSS ALERT    /    omnichannel RSS ALERT    /    Lizard Media RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.234.88.196
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.